بنیانگذار گروه شرکت های ویرجین از تولید یک هواپیمای مافوق صوت جدید برای کاهش مسیر سفرهای هوایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، "سر ریچارد برانسون"، رئیس و بنیانگذار گروه شرکت‌های ویرجین از تولید نمونه اولیه هواپیمای مافوق صوت جدید "XB-1" که می تواند مدت سفرهای هوایی را به نصف کاهش دهد، خبر داد. با استفاده از این هواپیما، مسافران می توانند مسیر لندن به نیویورک را در مدت سه ساعت و 15 دقیقه طی کنند.

هواپیمای "XB-1" با نام "بِیبی بوم" سریعترین هواپیمای مسافربری جهان محسوب می شود. با وجود اینکه نخستین پرواز تجاری این هواپیما تا سال 2023 عملی نخواهد شد، هزینه خرید بلیت مسیر لندن به نیویورک هم اکنون 2.500 پوند برآورد شده است.

این هواپیمای جدید می‌تواند با سرعت 2335 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. سرعت این هواپیما 10 درصد بیشتر از هواپیمای مافوق صوت "کنکورد" است. این هواپیمای جدید قابلیت حمل 40 مسافر را دارد. 

با وجود اینکه دیگر شرکت های هوافضا از جمله "بوئینگ" و "لاکهید مارتین" نیز در حال تولید هواپیماهای مافوق صوت خود هستند، گروه شرکت های "ویرجین" و شرکت "بوم" قصد دارند با آنها به رقابت بپردازند.

تولید نمونه اولیه این هواپیمای مافوق صوت جدید بوسیله شرکت "بوم" و با همکاری شرکت انگلیسی "ویرجین گلکتیک" انجام شده است. این شرکت انگلیسی، خدمات تولید هواپیما را در اختیار شرکت بوم قرار داده است. ویرجین گلکتیک همچنین توافقی را امضا کرده است که بر اساس آن به منظور آزمایش نمونه هایی از این هواپیما، 10 فروند از هواپیماهای تولید شده را خریداری می کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار