با توجه به طولانی تر شدن دوره های جوانی و نوجوانی در اثر بلوغ زود هنگام نسل جدید ،وحضور جوانان در عصر دیجیتال و دنیای مجازی شاهد تفاوت اساسی در نسل امروز و دیروز هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  در دیدار با جوانان و سازمان های مردم نهادخراسان رضوی با بیان این که جوانان اگر میدان بیابند؛ معجزه  می کنند،گفت: امروز آموزش و پرورش،با اعتماد به جوانان و نوجوانان استان؛ افتخارات کشوری و جهانی  بسیاری از جمله در جشنواره های علمی جابربن حیان؛ نوجوان و جوان خوارزمی  را کسب کرده است.

سید جوادحسینی افزود: جوانان امروز دارای سه ویژگی هستند که از جمله ی آنها متولد شدن در دوره ایست که دنیا از سرعت فراگیری برخوردار است؛ دوره ی جوانی کردن طولانی تر شده و در عصر دیجیتال و دنیای مجازی حضور دارند..

وی تصریح کرد: با توجه به این که شاهد بلوغ زود هنگام جوانان امروز هستیم و در واقع در این موضوع سه سال تعجیل صورت گرفته و از طرف دیگر ازدواج ها با تاخیر انجام می شود؛ دوره ی جوانی و نوجوانی طولانی تر شده است.

حسینی گفت : این تفاوت نسلی اگر مدیریت نشود به شکاف و در نهایت به تعارض نسلی منجر خواهد شد؛ از این رو باید به حوزه ی جوانان توجه ویژه ای شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به اقدامات انجام شده در حوزه ی ورزش و جوانان در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل کانون مشاوران جوان٬ پارلمان های  اولیا ٬ معلمان جوان و دانش آموزی ٬ تدوین نظامنامه ی تعامل جوانان با دولت از جمله ی آن ها است .

حسینی گفت: به دلیل اهمیت جایگاه جوانان امروز لازم است  ،« وزارت ورزش و جوانان » به « وزارت جوانان و ورزش» تغییر نام پیدا کند و به منظور ایجاد روحیه ی  نشاط و شادابی، اکثر فضاهای آموزشی و مدارس استان در ساعات تعطیل را به ورزش جوانان اختصاص داده ایم .

وی افزود: اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت سالن صخره نوردی و احداث سایت ٢٥هکتاری برای المپیاد ورزشی جوانان که در خاور میانه منحصر به فرد است؛ از دیگر اقدامات حمایتی در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال میلادی جاری؛ گفت: مسابقات ورزشی مختلفی در این سال در مشهد برگزار خواهد شد که از جمله ی آنها می توان به مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در بالاترین سطح اشاره کرد .

انتهای پیام//ه.ج  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.