پناهی زاده:

بانوان کشتی گیر اروپایی از پوشش پیشنهادی ایران استقبال کردند

عضو کمیسیون زنان اتحادیه جهانی کشتی گفت: پوشش پیشنهادی ایران برای کشتی زنان نه تنها مورد استقبال کشورهای مسلمان قرار گرفت بلکه نظر بانوان کشتی گیر اروپایی را نیز جلب کرده است.

بانوان کشتی گیر اروپایی از پوشش پیشنهای ایران استقبال کردندبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان فرناز پناهی زاده رییس واحد روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون زنان اتحادیه جهانی کشتی در گفت و گو با رادیو ورزش پیرامون چگونگی موفقیت کشتی ایران در عرصه بین‌الملل اظهار کرد: مهمترین اتفاق کشتی در سال ۹۵ عضویت خادم در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی بود که پیرو آن اعضایی را در کمیسیون های مختلف اتحادیه جهانی کشتی داشتیم. از زمان ریاست خادم انقلابی در کشتی و روابط بین الملل بوجود آمد. مسابقات بین‌المللی زیادی برگزار شد و ما در مسابقات کشورهای دیگر شرکت کردیم. حضور افراد موثر در مسابقات مختلف باعث شد با اعضا اتحادیه و فدراسیون های مختلف صحبت و ارتباط داشته باشیم و بیشترین تاثیر گذاری بوسیله حضور مستمر ما صورت پذیرفت. بخش دیگر، شامل تعهدات فدراسیون کشتی به دیگر فدراسیون ها بود؛ برای مثال به کشورهای ضعیف برای برگزاری مسابقات بها داده شد تا آنها نیز دیده شوند که فدراسیون های دیگر کشورها از این کار حمایت کردند.

پناهی زاده درخصوص کرسی های کسب شده ایران در عرصه بین‌الملل بیان کرد: با توجه به شایستگی کشتی ایران علاوه بر عضویت  خادم در هیات رئیسه جهانی، ۱۲ کرسی را در اتحادیه جهانی کشتی کسب کردیم که عبارتند از: کمیسیون مربیان، کمیسیون علمی، کمیسیون پزشکی و ضد دوپینگ، کمیسیون رسانه، کمیسیون اسپانسرینگ، کمیسیون کشتی های ساحلی، کمیسیون کشتی های وابسته، کمیسیون ورزشکاران، کمیسیون حقوقی، کمیسیون دوستاران کشتی، کمیسیون ورزش برای همه و کمیسیون زنان.

وی درخصوص کمیسیون زنان اتحادیه جهانی کشتی توضیح داد: کمیسیون زنان متشکل از یک رئیس و ۶ نفر عضو است. فعالیت اصلی این کمیسیون رسیدگی به امور مربوط به بانوان کشتی کار جهان می گردد. رسیدگی به کلاس های مربیگری، داوری، مسایل و مشکلات زنان در حوزه کشتی از جمله فعالیتهای عمده این کمیسیون است. بیشتر مربیان کشتی زنان، مرد هستند برای رفع این کمبود با برنامه ریزی های صورت گرفته سالانه دو دوره کلاس مربیگری برگزار می گردد تا کشتی گیران خانم وارد حوزه مربیگری شوند. تقریبا دو سال است که خانم های ایرانی به عرصه کشتی وارد شده اند که از طریق دو سبک کشتی سنتی به نام های آلیش و گراپلینگ انجام می گیرد. در این زمینه اعزام به مسابقات جهانی، تورنمنت‌های بین المللی و اردوهای مشترک داشته ایم. 
 پوشش این دو سبک کشتی به شکلی است که امکان حضور زنان مسلمان را فراهم می آورد.

رئیس واحد بین الملل فدراسیون کشتی در ادامه افزود: فدراسیون کشتی ایران بسیار پویا است و در موارد مختلف به فدراسیون جهانی پیشنهاداتی می دهد. فدراسیون  نگاهی جهانی به توسعه کشتی زنان دارد و نوع جدیدی از کشتی را به خاطر احترام به عقاید و فرهنگ خانم های علاقمند به این رشته مطرح کرده است که با پوشش اسلامی و قوانین کشتی زنان انجام می گیرد. این طرح مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفته است و نه تنها زنان کشورهای مسلمان بلکه بسیاری از کشور های اروپایی و دیگر کشورها هم علاقمند هستند با این نوع پوشش خاص در مسابقات کشتی شرکت کنند.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار