مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: ماموریت‌های فوریتی پزشکی شهرستان شهرضا در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

حجت الله تنهایی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ماموران اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا طی 9 ماهه گذشته، 5 هزار و 676 ماموریت انجام داده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 28 درصد افزایش مواجه بوده است.
تنهائی تصریح کرد: از این تعداد ماموریت، یک هزار و 826 مورد تصادفی و 3 هزار و 850 مورد، غیرتصادفی بوده است.
وی با بیان اینکه در این مدت، 340 راکب موتورسیکلت در این شهرستان، براثر حادثه رانندگی مصدوم شدند، افزود: بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی مربوط به بیماران قلبی با 900 مورد و پس از آن حوادث و سقوط با 585 مورد بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا اظهار داشت: در این مدت، از مجموع ماموریت‌های انجام شده، 4 هزار و 610 مورد در مناطق شهری و یک هزار و 66 مورد در نقاط جاده‌ای شهرستان انجام شده است.
تنهائی گفت: طی این مدت 36 حادثه ویژه نیز در شهرضا رخ داد که منجر به مصدومیت 194 نفر شد.
وی تصریح کرد: مهمترین حوادث ویژه شهرضا، دو مورد تصادف اتوبوس در محورهای شهرضا- اصفهان و شهرضا- آباده بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به انجام 17 احیای موفق توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرضا، افزود: پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان در سه مورد، به مادران باردار در فرایند انجام زایمان کمک کردند.
تنهایی اظهار داشت: طی سه ماهه اخیر، سه دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر 315 از ناوگان جدید آمبولانس‌های استان به فوریت‌های پزشکی شهرضا تخصیص یافته که این خودروها به آخرین استانداردهای روز جهان و تمام امکانات موبایل ICU مجهز هستند.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 58 هزار تماس تلفنی با اورژانس 115 شهرضا برقرار شده است.
مدیر شبکه بهداشت شهرضا تصریح کرد: در این مدت، واحدهای امدادی شهرضا، پوشش امداد و سلامت تمام مراسم ملی، مذهبی و مسابقات ورزشی را برعهده داشتند.
تنهایی افزود: پیگیری راه‌اندازی یک پایگاه امدادی در یکی از روستاهای اسفرجان یا هونجان برای کاهش زمان رسیدن به محل حادثه، اعزام یک کد موبایل ICU به مرز مهران به مدت 16 روز به منظور پوشش امداد سلامت زائران اربعین حسینی و انتقال تمام مصدومان و بیماران نیازمند به انتقال از بیمارستان‌های شهرضا به مرکز استان با آمبولانس موبایل ICU از دیگر اقدامات فوریت ‌های پزشکی شهرضا در 9 ماهه امسال بود.
در مرکز فوریتهای پزشکی شهرضا 6 پایگاه و 30 نفر پرسنل به صورت شبانه روزی درحال فعالیت اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.