سینمای ایران در فصلی قرار دارد که بیشتر شاهد پیشرفت مراحل فنی آثار خود برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فحر است تا تولید...

سینمای ایران در تب و تاب جشنواره تا تولید/هفته پایانی مراحل فنی اکثر آثار سینمایی
به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینمای ایران این روزها بیشتر در تب و تاب حضور آثار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است و برخی نسخه اولیه و برخی نسخه نهایی را تحویل دبیرخانه داده اند به این دلیل تولیدات به حداقل خود رسیده و بیشتر آن ها مراحل فنی خود را پشت سر می گذارند.

یکی از اتفاقات جالب تولید فیلم سینمایی انیمیشن «شکرستان» پس از هفت سال با ساختاری متفاوت و پر کردن فرم جشنواره است.

اتفاق بعدی تقاضای حضور دو فیلمساز بخش کودک و نوجوان حسین قناعت و محمد علی طالبی به ترتیب با فیلم های «دزد و پری 2»، «قهرمانان کوچک» و «پایان رویاها» خواهد بود.

«کاناپه» کیانوش عیاری است که تا چند روز گذشته مراحل پایانی فیلمبرداری و تدوین همزمان خود را انجام می داد.

«بوف کور» ساخته احمد رضا معتمدی نیز چند روز پیش خبر از پایان یافتن تدوین و اراءه نسخه بازبینی خود را تحویل دبیرخانه جشنواره تا چند روز آینده خبر داد.

اکبر نبوی که تهیه کنندگی فیلم سینمایی «خش» را عهده دار است و کارگردانی آن را ابراهیم شیبانی انجام می دهد ساخت این اثر را به خاطر فراهم نشدن بودجه کافی به سال آینده موکول کرد.

میثم هاشمی طباء که ساخت فیلم سینمایی «نفس های آرام» را در دستور کار دارد و روزهای پایانی مراحل فنی را انجام می دهد تلاش می کند فیلمش را به جشنواره فیلم فجر برساند.

فیلم پر بازیگر «رقص پا» به تهیه کنندگی محمد احمدی نسخه اولیه خود را تحویل داد و منتظر جواب هیات انتخاب مانده است.

دیگر ساخته میثم هاشمی طباء یعنی «به شیرینی فرهاد« که در ایران،ارمنستان و شاید فرانسه فیلمبرداری شود، لوکیشن های ارمنستان خود را قطعی کرد و مذاکراتی با بازیگران خارجی خود انجام داده است و کلید کار اردیبهشت سال آینده خواهد خورد.

«ایتالیا ایتالیا» دیگر فیلم پر بازیگر ساخته کاوه صباغ زاده که تهیه کنندگی آن را مهدی صباغ زاده انجام می دهد  به دفتر جشنواره رسید و همچنین مهدی صباغ زاده قرار شد نسخه فیلم «خانه کاغذی» که کارگردانی آن را انجام می دهد، تحویل دبیرخانه بدهد.

«یواشکی» رضا درمیشیان که در سکوت کامل خبری خارج از ایران تولید شد به دفتر جشنواره رسید و باید دید نظر هیات انتخاب در خصوص این فیلم چیست.

نسخه نزدیک به نهایی «صدای منو می شنوید؟» صادق پروین آشتیانی خود را در دبیرخانه جشنواره جای داد و منتظر جواب مانده است.

سعید سعدی که قصد حضور با «بوف کور» معتمدی در جشنواره خواهد داشت نسخه اولیه «دریاچه ماهی» اولین تجربه بلند سینمایی مریم دوستی را تحویل داد.

«آذر» محمد حمزه ای نیز در تلاش برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است فیلمی که نیکی کریمی تهیه کنندگی و بازیگری آن را نیز انجام می دهد.

مهرداد فرید امسال فیلم «دعوتنامه» را کارگردانی و «بن بست وثوق» حمید کاویانی را تهیه کنندگی می کند و در تلاش برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.

«هشتک» رحیم بهبودی فر نیز که فیلمی کمدی است مراحل پایانی تدوین خود را انجام می دهد فیلمی که این کارگردان آن را بی ادعا می خواند و هدفش ساخت اثری با کیفیت و قابل تامل است.

حسین تبریزی خبر از پایان روزهای فیلمبرداری و تدوین همزمان «زخم باز» خود را داد و او نیز در تلاش برای حضور در رویداد فرهنگی هنری جشنواره فجر است.

البته از تلاش آثار کارگرانانی چون مهران مدیری، پوران درخشنده، تهمینه میلانی، مسعود جعفری جوزانی، سعید سهیلی، وحید جلیلوند، پیمان قاسمخانی و...  نباید غافل شد.

جدای این، هنوز بحث بین مسعود و پولادکیمیایی و منصور لشکری قوچانی در خصوص حضور فیلم «قاتل اهلی» در جشنواره فیلم فجر کماکان ادامه دارد و باید دید آیا این مشکل حل می شود و چه سرنوشتی در انتظار این اثر سینمایی خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار