افکار عمومی بهترین محکمه برای دریافتی های غیرمتعارف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افکار عمومی با مراجعه به سامانه می توانند میزان حقوق مدیران در هر رده ای را رصد کنند، گفت : بهترین محکمه برای دریافتی های غیرمتعارف افکار عمومی است که هر روزنه ای را برای دور زدن قانون می بندد.

وی با بیان اینکه انبوه مقررات سامانه ثبت حقوق و مزایا را ایجاد کرد، افزود: ایجاد این سامانه تکلیف دولت بوده و دستگاه های نظارتی این سامانه را کنترل می کنند.

وی گفت : با توجه به انبوه مقررات و گستردگی اختیارات مدیران کشور سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران می تواند اطمینان خاطر برای دستگاه های نظارتی و مردم فراهم کند، تا عده ای با استفاده از قوانین و مقررات حقوق های غیرمتعارف دریافت نکنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی گفت:سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات باید حقوق مدیرانی که در معرض دریافت حقوق های غیرمتعارف هستند، همانند مدیران بانک ها و شرکت های خاص را ثبت کنند و ثبت حقوق مدیران رده پایین با دریافتی های اندک چندان ضرورتی ندارد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه قوانین نواقص سبب ایجاد پدیده حقوق های غیرمتعارف شد، افزود: اگر مجلس قوانین مستحکم تصویب می کرد و همه به قانون عمل می کردند و پس از تصویب ده ها قلم آیین نامه اجرایی و دستورالعمل روی قانون قرار نمی گرفت، حقوق های غیرمتعارف ایجاد نمی شد.

وی با اشاره به اینکه وجود قوانین قوی و اجرای آن حتی نیاز به ثبت حقوق و مزایا در سامانه نیست گفت : زمانی که قوانین و مقررات پنهان در گوشه و کنار وجود دارد و عده ای از این قوانین نارس و ناقص استفاده می کنند و حقوق بالا می گیرند، نیاز به ثبت حقوق و مزایا در سامانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار