مقاوم سازی ساختمان‌های کشور در برابر حوادث طبیعی با توجه به حادثه خیز بودن ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، اما استفاده از مصالح غیراستاندارد موجب نگرانی شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین اخبار راه و شهرسازی در هفته ای که گذشت می توان به دیوار ساختمان های غیر استاندارد که بدون نظارت بالا می رود اشاره کرد که با توجه به حادثه خیز بودن کشور، مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

براین اساس، افزایش کیفیت مصالح مورد استفاده در ساختمان نقش بسزایی در بالا بردن عمر مفید و مقاومت ساختمان در برابر زلزله دارد.

از دیگر اخبار مهم این حوزه می توان به نوسازی وانت بارهای فرسوده اشاره کرد که در فاز اول اجرای این طرح 15 هزار وانت بار فرسوده حمل و نقل عمومی و خصوصی که بیش از 10 سال از عمر آن می گذرد به سبب هزینه بالای مصرف سوخت و استهلاک بالا نوسازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

از این رو تسهیلات 20 میلیون تومانی با اقساط 4 ساله و نرخ سود 16 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

در حال تکمیل//

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری کامل نهمین رادار هواشناسی کشور در اردبیل خبر داد.

طبق آمارهای عملکرد خطوط هوائی کشور در آبان ماه حدود نیمی از پروازهای داخلی با تاخیر انجام شده است.


مدیر روابط عمومی فرودگاه ها و ناوبری کشور گفت : وضعیت کنسلی پروازهای ورودی و خروجی دو فرودگاه امام و مهرآباد تا بهبود کامل وضعیت جوی هوا ادامه دارد .

در حال تکمیل//


رئیس اتحادیه حمل و نقل سبک شهری از طرح نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده خبر داد.



مدیرعامل شرکت راه‌آهن از تکمیل و افزایش خطوط تهران - کرج تا پایان سال جاری و بهره‌برداری از خط دوم قزوین - زنجان تا پایان سال ۹۶خبر داد.



مقاوم سازی ساختمان‌های کشور در برابر حوادث طبیعی با توجه به حادثه خیز بودن ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار اما استفاده از مصالح غیراستاندارد موجب نگرانی است.

در حال تکمیل//



مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: هزینه خرید بلیط قطار نخجوان – مشهد 40 فرانک سوئیس معادل 158 هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار