سازمان ملل اعلام کرد دست کم چهار میلیون نفر در دمشق به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد چهار میلیون نفر از ساکنان دمشق بیش از یک هفته است که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.
سازمان ملل این موضوع را پس از آن اعلام کرد که چشمه هایی که آب مورد نیاز دمشق را تامین می کرد، هدف حملات عمدی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه ای در این باره اعلام کرد دسترسی به منابع تامین آب چشمه های «وادی بردی» و «عین الفیجه» که 70 درصد آب مورد نیاز دمشق و حومه آن را تامین می کند، قطع شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است علت قطع دسترسی به این منابع آب، "آسیب عمدی به زیرساخت ها" است، اما به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره ای نشده است.

دره «وادی بردی» یکی از مناطقی است که در شمال غرب دمشق قرار دارد و تحت تصرف تروریست ها است. نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن تلاش کرده اند این منطقه را طی عملیاتی که از هفته گذشته‌ آغاز شد دوباره در اختیار بگیرند.

ارتش سوریه، تروریست ها را به آلوده کردن چشمه های آب این منطقه با استفاده از گازوییل متهم و اعلام کرد این اقدام باعث شد مقامات دولت، دسترسی به این منابع آب را روز جمعه قطع کنند.
یک شاهد عینی در دمشق نیز در این باره اعلام کرد سهمیه آب هر محله از این شهر، حدود دو ساعت در روز است و بهای آب بسته بندی شده در بطری در بازار آزاد به بیش از دو برابر بهای آن در فروشگاه های دولتی افزایش پیدا کرده است.

در بیانیه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد همچنین آمده است: "سازمان ملل از این موضوع نگران است که کمبود آب باعث شکل گیری بیماری هایی شود که از طریق آب آلوده منتقل می شوند؛ به ویژه در کودکان. این موضوع همچنین ممکن است فشار مالی اضافه‌ای را بر خانوارها تحمیل کند."

این بیانیه می افزاید: "مردم مجبور به خریدن آب از فروشندگان خصوصی شده اند. در این شرایط، بهای آب و کیفیت آن تحت نظارت قرار ندارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار