مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از کاشت ارقام گندم و جو در قالب طرح ارزیابی مشارکتی PVS در شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد ابراهیم محمدی با اعلام این خبر افزود: یکی از راه­های افزایش تولید، انتخاب رقم مناسب است که طرح PVS یا انتخاب مشارکتی ارقام برای رسیدن به این مقصود اجرایی شده است تا بتوان بهترین زراعت را با توجه به هر منطقه به کشاورزان پیشنهاد نمود.

به گفته وی، در این طرح که در روستای درآباد و با مشارکت کشاورزان به اجرا درآمد، ارقام مختلف گندم و جو شامل سه رقم گندم آبی، چهار رقم گندم دیم، سه رقم جو آبی و سه رقم جو دیم کشت گردید.

محمدی افزود: این ارقام شامل C-88-4، پیشگام و کاسکوژن در گندم آبی، آذر2، باران، منامین و رصد در گندم دیم، ماکوئی، جلگه و رقم جدید RB-92-1 در جو آبی و سهند، آبیدر و انصار در جو دیم می­باشند.

وی با بیان این مطلب که انتخاب ارقام سازگار با مناطق مختلف شهرستان، دستیابی به عملکرد مناسب و تغییر الگوی کشت و روی آوردن به روش­های بهینه کشت از طریق مشاهده مراحل اجرای طرح در اراضی خود کشاورزان و مشارکت آنها از جمله اهداف این طرح است؛ ابراز امیدواری نمود با اجرای طرحهای PVS و مشارکت و همکاری کشاورزان و انتخاب بهترین ارقام و ترویج کشت آنها، افزایش چشمگیر تولید گندم و جو را در منطقه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کاشت ، ارقام ، جدید ، گندم ، جو ، سرعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.