قزوین؛

نرخ مشارکت استان بالاتر از میانگین کشور

استاندار گفت : نرخ مشارکت استان دو درصد بالاتر از میانگینی کشوری است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قزوین ؛ فریدون همتی در  کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه گذاری استان افزود : کاهش نرخ بیکاری استان نسبت به کشور این موضوع را نشان می دهد که نرخ مشارکت استان نزدیک به دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است .

وی اضافه کرد : :نرخ مشارکت استان به این معنی است که افرادی که در دوره های قبل از پیدا کردن کار ناامید شده بودند وقتی با رونق بازار مواجه میشوند مجدد به گردونه تولید باز می گردند .

استاندار تعهد ایجاد اشتغال امسال استان را 20 هزار فرصت شغلی بیان مرد و گفت:  تاکنون برای 14 هزار و 498 نفر شغل ایجاد شده است .

همتی افزود:  8 هزار و 144 نفر از این افراد بیمه اجباری جدید هستند .

همتی با بیان اینکه 30 درصد اشتغال استان مربوط به افراد غیر بومی است گفت : در تلاشیم با اولویت قرار دادن نیروهای داخلی اشتغال به افراد بومی تعلق گیرد .

استاندار همچنین  از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد  و گفت : طبق مرکز آمار ایران در سه ماه اول و دوم امسال درصد بیکاری نسبت به مدت مشابه پارسال  از 12/2 به 11/6 درصد کاهش یافته است.

همتی افزود: همچنین نرخ بیکاری در سال 94 نسبت به 93 از 11/9 به 11/7 کاهش پیدا کرده است .

استاندار در دامه از کاهش 14 درصدی دادخواست کارگری نسبت به دوره های قبل  گفت و تاکید کرد :  اشتغال مجدد مقرری بگیران افزایش داشته است .

استاندار با اشاره به حل مشکلات واحد های تولیدی گفت: دو هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای صادراتی در اختیار بانکهای عامل قرار گرفته است .

همتی افزود: منابع لازم برای سرمایه واحدهای صادراتی وجود دارد فقط باید ظرفیت ها را شناخت و به موقع و جدی از انها استفاده کرد چرا که در غیر این صورت دیگران استفاده خواهند کرد .

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در این جلسه گفت : 70 میلیارد تومان تسهیلات کمیته امداد و100 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج محقق و  72 درصد آن پرداخت شده است .

به گفته حبیبی 20 میلیارد تومان تسهیلات روستایی بانک سینا و 780 میلیارد تومان هم تسهیلات بهین یاب پرداخت شده است که انتظار می رود هم اشتغال ایجاد شود و هم تولید رونق گیرد .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هخم در این جلسه گفت: از  3 هزار و 871 جوینده کار فقط 255 نفر متقاضی در حوزه کشاورزی هستند در حالی که 30 درصد فارغ التحصیلان  استان در حوزه ی کشاورزی اند .

بابایی افزود: از مجموع 543 جوینده کار 268 نفر در بوئین زهرا مشغول به کار شده اند .
انتهای پیام/.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.