نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمدگفت: روز 9 دی روز خاموش کردن شعله‌های فتنه و تکرار رفراندومی برای نظام اسلامی بود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در مراسم حماسه 9دی که با حضور گسترده مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در محل مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج برگزار شد با تبریک این روز به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردم این استان در همه صحنه‌های انقلاب حماسه ‌آفریده‌اند که یکی از آنها حماسه 9 دی بوده است.

وی گفت: این روز بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم ایران و پیروزی بر همه دشمنان و روز ضربت ایران به دشمنان قسم خورده بود که باید به چنین روزی افتخار کرد روزی که نشان داد که مردم پای آرمان‌های انقلاب جان خواهند داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روز نشان داد که مردم ایران آینده را به خوبی می‌بینند و تحلیل خوبی از آینده دارند لذا انسان‌های بابصیرتی هستند.

وی به رخدادهای سال 88 اشاره کرد و گفت: این جریان اول یک حادثه بود اما بعد به یک جریان تبدیل شد و بی‌شک فتنه ریشه در جهل و جهالت و دروغ و تهمت دارد.

ملک‌حسینی با بیان این که با یک دروغ این فتنه درست شد و عده‌ای هم از این جریان دفاع کردند، عنوان کرد: نکته اینجاست که چه می‌شود که فتنه در جامعه رخ می‌دهد و در ادامه بصیرت مردم فتنه را خاموش می‌کند.

وی با بیان اینکه در 9 دی مشاهده کردیم عده‌ای که قبل از آن سخنانی می‌گفتند اما در 9 دی حضوری دیگر داشتند تصریح کرد: روز 9 دی روز تبلور بصیرت مردم ایران اسلامی بود.

ملک‌حسینی در ادامه اظهارات خود در جمع مردم شهر یاسوج با بیان اینکه هر که در فتنه حرکت کند بیشتر دور از واقعیت می‌شود تصریح کرد: مقام معظم رهبری به خوبی در آن دوره فرمودند که برخی‌ها سیاستمدار نیستند چرا که تفسیری برای آینده خود نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بصیرت به معنای شکوفا کردن ظرفیت جامعه است و به معنی اختیار را در دست ولی رحمانی گذاشتن است و فرد در اوج بصیرت هیچ گاه اختیار خود را ذر اختیار شیطان قرار نمی‌دهد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه که انسان اختیار خود را نباید در دست دشمن بگذارد تصریح کرد: وقتی اختیار خود را در دست رسانه‌های بیگانه قرار می‌دهند به معنی این است که اختیار خود را در دست شیطان قرار می‌دهند.

ملک‌حسینی در ادامه اظهارات خود در جمع مردم شهر یاسوج در مصلای امام خمینی(ره) این شهر تصریح کرد: حق را با باطل در آمیختن و از شفافیت خارج شدن به معنای سپردن ولایت به دست شیطان است اما انسان بصیر سرنوشت را در دست ولی رحمانی یا همان ولی‌فقیه قرار می‌دهد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهارات خود با بیان این که حضور مردم در 9 دی سال 88 حیرت‌انگیز بود خاطرنشان کرد:  مردم با تمام وجود آمدند تا از انقلاب خود دفاع کنند چرا که مردم توهین به مرجع و مقدسات خود و مقدس‌ترین مقدسات خود یعنی حسین‌بن‌علی را بر نمی‌تابند.

وی با بیان اینکه عدم بصیرت دینی موجب ایجاد عاشورا و کربلا بود تصریح کرد: اتفاقی که در خلافت رقم خورد تنها بی‌بصیرتی سیاسی نبود بلکه بی‌بصیرتی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در همه حوزه‌ها باید بصیرت وجود داشته باشد گفت: باید در همه زمین‌ها از جمله در سیاست هم بصیرت وجود داشته باشد.

وی با بیان این که نباید اجازه دهیم جامعه در زیر لگد فتنه‌های سیاسی جامعه لگدمال شود افزود: بصیرت اخلاقی از مهم‌ترین بصیرت‌ها است که انسان دارای بصیرت اخلاقی مدافع آلودگی‌های اخلاقی در جامعه است و اجازه نمی‌دهد بی عفتی‌ها در جامعه زمینه‌ساز فتنه‌های اجتماعی شود.

ملک‌حسینی بیان کرد: انسان بصیر و دارای بصیرت اخلاقی بدحجابی را بر نمی‌تابد و ابتذال را در فرهنگ نمی‌پذیرد و در مقابل فتنه‌های فرهنگی بصیرت دارد.

ملک‌حسینی در ادامه با بیان این که باید از فتنه‌های اخلاقی عبور کرد افزود: مبتلا به فتنه‌های اجتماعی هستیم که باید 9 دی دیگری برای عبور از این فتنه‌های اخلاقی و اجتماعی خلق کنیم.

وی با بیان این که باید درایت اجتماعی داشته باشیم افزود: باید حرمت‌ها را محفوظ نگه داریم تا مبتلا به فتنه‌های اجتماعی نشویم و باید 9 دی‌های دیگری بیآفرینیم تا منجر به فتنه‌های سیاسی نشود.

ملک‌حسینی در ادامه با بیان برخی از مشکلاتی که فتنه‌های اخلاقی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: باید چشم این فتنه‌ها را هم کور کرد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و دچار فتنه‌‌های دیگر نشویم.

وی با اشاره به فتنه‌های اقتصادی گفت: وقتی کارخانه‌ها تعطیل شوند و بیکاری زیاد می‌شود فتنه ایجاد می‌شود همان‌گونه که لشکر بیکاران در فتنه 88 راه افتادند.

ملک‌حسینی خطاب به مسؤولان گفت: اگر تلاش نکنیم و مشکلات را حل نکنیم روزگار سختی در انتظار ماست که از فتنه اقتصادی نشات می‌گیرد همچنان که حقوق‌های نجومی فتنه اقتصادی است.

وی با بیان این که فتنه اقتصادی و مبارزه با آن این نبود که پول‌ها را پس گرفتیم تصریح کرد: باید قانون‌ها را در این زمینه تغییر داد تا شاهد چنین موضوعات زشتی در جامعه نباشیم.

وی عدم دنبال کردن وام‌های سنگین و دنبال کردن وام‌ها را شکل فتنه اقتصادی دانست و گفت: ریشه‌ها را باید پیدا کرد که ربا یکی از ریشه‌های آن است.

ملک‌حسینی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در زمینه برجام آنکه موافق دولت بود برجام را خوب و آنکه دولت را قبول نداشت مخالف برجام بود که نباید این گونه فکر کنیم و موضوعی به مانند برجام را این گونه ببینیم.

وی با انتقاد از اینکه در رسانه‌ها نباید به جای تبیین اقتصاد مقاومتی تنها در مورد انتصاب افراد به مناصب خبر و تحلیل نوشته شود تصریح کرد: از خداوند می‌خواهیم که در هر عرصه‌ای به ما بصیرت عطا کند.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.