فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از کشف یک قطعه جمجمه تاریخی در جوین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرهنگ مجید کیانی گفت: این کشف در پی گزارش مردمی از یک مورد حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای شهرستان جوین انجام شد.
وی افزود: در مراجعه ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل حفاری، تعدادی حفار غیر مجاز با دیدن ماموران از محل متواری شدند اما برخی وسایل حفاری و خودرو سنگین آنان به دست ماموران افتاد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این راستا تعدادی ادوات سبک و سنگین شامل یک دستگاه لودر، یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه چکش برقی، یک دستگاه پیکور برقی و تعدادی بیل، کلنگ و کابلهای برق، ماسک ضد گاز و دیگر ادوات به جای مانده از حفاران مزبور توقیف شد.
کیانی مقدم افزود: علاوه بر آن یک قطعه جمجمه انسان با تعدادی استخوان با قدمت تاریخی به همراه تکه های سفال در محل حفاری شده توسط حفاران فاقد مجوز کشف شده است.
وی با بیان اینکه جمجمه کشف شده دارای قدمت تاریخی است، اظهار کرد: اقلام کشف شده برای تعیین قدمت تاریخی به دست کارشناسان میراث فرهنگی سپرده شده است ضمن اینکه پیگیری برای شناسایی و دستگیری متخلفان متواری ادامه دارد.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.