استاندار بوشهر گفت: با توجه به جایگاه مهم استان بوشهر در حوزه خلیج فارس با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دیگر دستگاه‌ها، مرکز اسناد ملی خلیج فارس در مجموعه فرهنگی شیخ حسین چاهکوتاهی بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری امروز در نشست با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بوشهر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های دهکده گردشگری بوشهر در امور دانشگاهی و دانشجویی مورد توجه قرار دارد اظهار داشت: دهکده گردشگری بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه ورزش‌های دریایی، خدمات ساحلی  و رفاهی و بازی‌های آبی است که دانشگاه خلیج فارس بوشهر می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر ورزش و جوانان برای راه‌اندازی ورزش‌های حرفه‌ای دریایی در بوشهر خاطر نشان کرد: در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان بوشهر بر استفاده از دهکده گردشگری بوشهر و ایجاد ورزش‌های حرفه‌ای دریایی تاکید و قراردادی منعقد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دهکده گردشگری دریایی بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است تاکید کرد: این دهکده دارای قابلیت‌های بسیاری است که خور و حوضچه آرامش آن زمینه توسعه پسکرانه دریایی، ساحل‌سازی و توسعه جزایر آن فراهم کرده است.

سالاری با اشاره به فعالیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های خدماتی در دهکده گردشکری بوشهر تصریح کرد: رستوان‌ها، کافی شاپ‌ها و دیگر امور تفریحی و خدماتی بر روی دریا در دهکده گردشگری بوشهر بزودی با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر بهره جستن دانشگاه خلیج فارس بوشهر از ظرفیت دهکده گردشگری برای امور ورزشی و رفاهی گفت: تاکنون با مشارکت بخش خصوصی افزون بر 39 میلیارد تومان در این دهکده سرمایه‌گذاری شده که دانشگاه خلیج فارس بوشهر می‌تواند از این قابلیت استفاده کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تنوع سازی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت آموزشی تنوع رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزایش یابد.

سالاری، استان بوشهر را در حوزه ادبیات و فرهنگی دارای کارنامه در خشان و شخصیت‌های ملی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه فرهنگی و ادبی  افزایش رشته‌های آموزشی این عرصه برای مقاطع تحصیلی تکمیلی مورد توجه قرار بگیرد.

وی استان بوشهر را در حوزه موسیقی، تئاتر و دیگر هنرها در کشور پیشتاز دانست و افزود: با توجه به ظرفیت استان بوشهر در این عرصه ایجاد تحصیلات آکادمیک می‌تواند سبب تقویت این عرصه‌های هنری شود.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی مرکز اطلاعات و اسناد خلیج فارس در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم استان بوشهر در حوزه خلیج فارس با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دیگر دستگاه‌ها، مرکز اسناد ملی خلیج فارس در مجموعه فرهنگی شیخ حسین چاهکوتاهی بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام /ش
برچسب ها: خلیج فارس ، سالاری ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.