نخستین دوره ترییت مدرسی نجوم معلمان ایران در بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، این دوره به مدت سه روز و با حضور دکتر حجت الحق حسینی مشاور نجومی دفتر یونسکو برای آموزش 60 نفر از معلمان کشور برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه انجمن‌های نجوم استان بوشهر در حاشیه مراسم آغاز این دوره در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از هر استان دو تا سه نفر در این دوره آموزشی حضور دارند که پس از پایان دوره گواهی تدریس مقدماتی این دوره را دریافت می‌کنند و تدریس علم نجوم شناسی مقدماتی را در استان خود به عهده خواهند داشت.

 حسن باغبانی با اشاره به این که این دوره در دو بخش نظری و عملی برگزار می‌شود، افزود: پس از از ارائه بخش نظری، بخش عملی با فراهم سازی 20 عددتلسکوپ،30 عدد دوربین نجومی وآسمان نمای دیجیتال اجرا می‌شود.

وی با بیان این که استان بوشهر پارسال رتبه برتر ترویج علم را در کشور به دست آورد، ادامه داد: هم اکنون 20 هزار معلم و دانش آموز در استان بوشهر در حال آموزش نجوم هستند و فعالیت‌های چشمگیر انجمن های نجوم و رصدخانه استان بوشهر از جمله عواملی است که این استان به عنوان میزبان این دوره انتخاب شده است.

سید حجت الحق حسینی مشاور یونسکو در امور نجوم نیز با اشاره به موفقیت‌های رصد خانه مهر بوشهر گفت: با وجود این‌که همواره المپیادهای نجوم در کشور موفقیت‌های بسیاری دارند اما نجوم درس رسمی در آموزش و پرورش ندارد، در نتیجه پرداختن به این موضوعات در فضای عمومی شایسته تحسین و ستایش است.

انتهای پیام /ش

برچسب ها: رصد خانه ، نجوم ، اموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.