وزیر کشور گفت: مسئولیت جمع‌آوری متکدیان و گورخواب‌ها بر عهده شهرداری و وزارت رفاه است.

وزارت رفاه و شهرداری، مسئول جمع‌آوری متکدیان و گورخواب‌ها استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در حاشیه هشتاد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور، در جمع خبرنگاران درباره موضوع متولیان جمع‌آوری متکدیان و گورخواب‌ها اظهار داشت: متولی جمع‌آوری متکدیان و گورخواب‌ها، شهرداری و وزارت رفاه بوده و در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است. همچنین سال گذشته، بخشنامهِ‌ای صادر کردیم تا مسئولان جمع‌آوری‌کننده متکدیان و گورخوابان مشخص است؛ به این معنی که متولیان آن‌ها شهرداری‌ها و وزارت رفاه و بهزیستی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: درباره معتادان متجاهر، همکاری شهرداری و بهزیستی قابل قبول بوده است.

وی گفت: در حال حاضر، 7500 نفر از این افراد در اماکن مربوطه حضور دارند کما اینکه گرمخانه‌های شهرداری‌ها ظرفیتی برای جمع‌آوری آن‌ها دارد لذا باید گفت شهرداری و بهزیستی خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: متأسفانه معتادان در گرمخانه و اردوگاه‌ها نمی‌مانند و برای اینکه دچار گرفتاری نشوند، اقدام به فرار می‌کنند. پیش از این، شهرداری و بهزیستی به طور رسمی اعلام کردند که اگر موارد این چنینی در سطح شهر دیده شد، فوراً گزارش شود تا معتادان و متکدیان در اقامت‌گاه‌های مورد نظر مستقر شوند.

رحمانی فضلی یادآور شد: در استان تهران، حدوداً 7500 نفر از متجاهران نگهداری می‌شوند؛ به طوری که هزینه مخارج، بستری و رسیدگی به آن‌ها حدود 15 هزار تومان است.

وی اظهار داشت: موارد این چنینی، مسائلی است که در خارج از کشور و مناطق مختلف رخ می‌دهد اما نباید به نقطه ضعف نظام، مسئولان و دولت تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۵
يارانه بگيري گور خوابي اعتياد به مواد مخدر
.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۸ دی ۱۳۹۵
آنان بابصیرت کامل جایگاه خودرا انتخاب کردند ولی بقیه مردم ضعیف آینده وجایگاه نامعلومی دارن !!! ضمنأ قراره آنان را جمع کنید یا عقیم سازید؟!!!
آخرین اخبار