هفتمین جشنواره فیلم عمار با پاسداشت شهدای انقلابی آغاز  شد.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار بعد از پخش سرود ملی و قرائت قرآن آغاز شد.

در ابتدای مراسم کلیپی پخش شد که در آن به پاسداشت شهدای انقلابی می پرداخت.

سپس، مجری برنامه به خانواده‌های شهیدی که در مراسم حضور داشتند، خیر مقدم گفت و از نادر طالب زاده دعوت کرد که به روی صحنه بیاید.
 
طالب‌زاده گفت: خدا را شکر می کنم که فرهنگ مستندسازی میان بچه‌های انقلابی به راه افتاده است، کار یک مستندساز بسيار سخت است چرا كه كار سنگينی است. بر اساس همين سختی كار می‌تواند بسيار تاثيرگذار هم باشد. اين تاثير مي‌تواند حتي از كار ده وزير موثرتر و بيشتر باشد.

وی ادامه داد: عمار که شروع شد، این اتفاق منجر به ساخته شدن چند گروه دانشجویی شد و این جریان هیچ کجا نیست که کسی بر پایه عقیده مستند بسازد.

طالب زاده گفت: همیشه وقتی رئیس جمهوری عوض می‌شود، تهدیدها به ایران آغاز می‌شود اما الان می بینیم که خودشان با خودشان درگیر شده اند و این نشان از پیروزی انقلاب دارد. جوانان مستندساز افرادي هستند که با عقیده مستندسازی می‌کنند و این را مرهون هدایت خداوند هستيم. ما باید با هوش پیش برویم و همه این‌ها به کارهای جوانان برمی‌گردد. امروز این فرصت وجود دارد برای جوانان که با ساخت آثار مناسب مسئولان را به چالش بکشند. زمان رشد فرهنگ اسلام ناب رسیده است؛ باید مسئولین کم کار و خطا کار را به چالش کشید.


در ادامه اين مراسم برگزيدگان در چند بخش معرفی شدند:

در بخش نقد و مقالات سینمایی و بخش اقلام سینمایی و تیزر و پوستر نام هیئت داوران گفته شد و به روی صحنه آمدند و سپس کلیپ کاندیداهای این بخش پخش شد.

اما به دلیل نقص فنی فیلم در ابتدا قطع شد. در نهايت، جایزه این بخش به اثر «مبنای فطری سینماي دینی» به نویسندگی مرتضی راوش اهدا شد.       
 
فانوس این بخش به تیزر تبلیغی «رویاي نیمه شب» اثر اصغر عباسی رسید.

هیئت داوران در بخش لوح نگار، لوح تقدیر این بخش را به اثر «فتح خرمشهر» به كارگرداني جواد خدابين به دلیل پرداختن به یک موضوع جدید اهدا کرد.

در بخش پوستر هم لوح افتخار به «مرکز دنیا» به کارگردانی محمد صادق حیدری رسید.

جایزه ويژه «ننه عصمت» که دو سال است اهدا می‌شود، به  کسی که هم در عرصه رسانه خوش درخشیده و هم در سال هشتاد و هشت قلم می‌زد تقديم شد. جایزه دستکش ننه عصمت به محسن اردستانی رسید.

اردستانی گفت: وقتی که وارد رسانه شدم، به این دلیل بود که كار درست کنم و الان در این جا که مادران هستند، مي‌خواهم برای من دعا کنید که عاقبت به خیر شوم و فیلم بلند داستانی‌ام را بسازم.


جوايز بخش فيلم ما و نماهنگ


جوایز بخش فیلم ما به اثر «آرزوها گم می‌شوند» به کارگردانی غزل شیخ زاده رسید و دومین لوح تقدیر به «صفر کیلومتر» اثر امید حنطوش زاده رسید.

فانوس جشنواره در این بخش هم به فیلم خداحافظ رفیق رسید. جایزه ویژه این بخش هم به فیلم اسوه رسید.

در بخش نماهنگ لوح تقدیر به «تخریب بهشت» به كارگرداني حسن حبیب زاده رسید.
 
فانوس این بخش به نماهنگ «سپر» ساخته وحید امینی رسید.

جایزه ویژه بخش نماهنگ هم به سازنده دو نماهنگ اربعین تا اربعین و ارغوان رسید.


جوايز بخش مردمي


در ادامه، اولین چراغ جایزه های مردمی را مادر یک شهید غواص، شهيد موسوی زاده اهدا کرد .

این مادر شهید عنوان کرد: قرآني که قرار بود شهیدم از مکه بیاورد اما نتوانست و انگشتر همسر جانبازم را به سازنده اثر «دایو» اهدا مي‌كنم.

دارابی کارگردان اثر از این مادر شهید تشکر کرد و آرزو کرد که همه شهدا در بهترین نقطه بهشت جای گيرند و از بچه های باشگاه فیلم سوره هم به خاطر زحمات بی دریغشان تشكر كرد.

مادر شهید خالقی پور هم هدیه ای مردمی داشت. او گفت: خدا را شاکرم که برای پنجمین سال است که به جشنواره عمار آمده ام و این جشنواره با تمام جشنواره های دیگر فرق دارد؛ چون در آن از مادیات خبری نیست و هر چه که هست معنوی است و من هم فکر کردم هیچ هدیه با ارزشی ندارم که به فیلمساز بدهم اما چفیه ای با ارزش دارم. یادگار شهید دوم خانواده خالقی پور که در تمام عملیات ها به دور گردنش داشت.

سپس او دلنوشته ای را که برای فیلمسازان آورده بود، قرائت کرد.

تقدير از بانوی انقلابی مرضيه دباغ

سپس تیزری از بانوی انقلابی مرحومه مرضيه دباغ، پخش شد و دخترش رضوانه دباغ به روی صحنه آمد.
 
رضوانه دباغ اظهار داشت: نمی دانم چه باید عرض کنم. جمله ای از امام خميني (ره) می گویم که فرمودند: خودمان را تربیت کنیم تا به کشور آسیب نرسد. خدا را شکر مادر در خانواده ای مکتبی و  مذهبی بزرگ شد و حقیقتا خستگی ناپذیر بود. مادرم در دو دنیا آبرومند بود. در ادامه خانواده شهداي مدافع حرم سرلک و کبیری از وی تقدیر کردند.

جوايز بخش فيلمنامه

در بخش پويانمايی لوح تقدیر به اثر «شمع‌ها و آدم‌ها» ساخته احسان مرادی رسید.

لوح تقدیر فیلمنامه داستانی کوتاه به محمد حسین امینی همدانی اهدا شد.
 
لوح تقدیر فیلمنامه داستانی بلند به خبرنگار ایتالیایی نوشته محمد دیندار تعلق گرفت.
 
فانوس بخش فیلمنامه به «شهاب الدین» نوشته مرتضی مصاحب نیا اهدا شد.
 
جوایز بخش برنامه تلویزیونی
 
لوح تقدیر این بخش به «انقلابیمیز» اثر روح الله رشیدی رسید.
 
لوح تقدیر دوم به «وطن دار» ساخته محسن اسلام زاده اهدا شد.
 
همچنين در بخش برنامه تلویزیونی، فانوس جشنواره به برنامه «ثریا» رسید.
 
دومین فانوس این بخش هم به برنامه «هم قصه» رسید. تهیه کننده برنامه «هم قصه» ضمن دريافت جايزه اظهار داشت: گرماي این هدیه را به کودکان جنگ زده تقدیم می‌کنم. ای کاش ما مرده بودیم و نمی دیدیم که کسانی شب را در گور سر کنند.

در اين مراسم همچنين مستندي با عنوان«داد» به نمايش در آمد و علی نصیر نژاد به خواندن قطعه ای طنز درباره برجام پرداخت.




انتهاي پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار