پیشکسوت عنواندار کشتی ایران و جهان گفت:تعجب می کنم چرا استانداری خراسان رضوی تمایلی به میزبانی جام جهان پهلوان تختی در مشهد مقدس ندارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،ابراهیم جوادی دارنده 4 مدال طلای جهان و یک برنز المپیک با بیان این مطلب گفت: جهان پهلوان تختی با توجه به ارادت ویژه ای که به ثامن الحجج(ع) حضرت امام رضا (ع) داشت و قبل و بعد از هر مسابقه ای به پابوس آن حضرت می رفت.
وی ادامه داد: بسیار خوشحال شدم که شنیدم جام تختی در شهر مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد اما در چند روز گذشته خبرهایی شنیدم که مسئولان استانداری و استاندار هنوز کار جدی برای برگزاری این رقابت ها نکرده اند و این موضوع باعث نگرانی جامعه کشتی شده است.
دارنده چهار مدال طلای جهان تصریح کرد: رقابت های بین المللی تختی سالیان سال است که بعنوان مهمترین تورنمنت بین المللی ایران برگزار می شود و به نوعی با برگزاری این مسابقات یاد و خاطره جهان پهلوان تختی برای مردم زنده می شود.
وی افزود: در چند سال اخیر به همت فدراسیون کشتی این رقابت ها در سطح بسیار بالایی و با حضور تیم های مطرح و قدرتمند دنیا برگزار می شود و امسال نیز این مسابقات در سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی برگزار خواهد شد.
دارنده مدال برنز المپیک اظهار داشت: جام تختی جزء یکی از مهمترین تورنمنت های بین المللی کشتی جهان نیز محسوب می شود و قهرمانان بزرگی در این رقابت ها حضور یافته اند و به تازگی نیز در طرح پیشنهادی به اتحادیه جهانی کشتی نیز جزء مهمترین تورنمنت قاره آسیا مطرح شده است.
مربی سابق تیم ملی تصریح کرد: تختی در دل های مردم ایران قرار دارد و هر ورزشکاری آرزویش الگو قرار دادن مرام و خصلت های پهلوانی و جوانمردی اوست و برگزاری رقابت های بین المللی به نام وی کمترین کاری است که می توان برای این اسطوره ورزش ایران انجام داد چراکه در سایر کشورهای دنیا مسابقات بزرگی به نام قهرمانان خود برگزار می کنند که به عنوان نمونه به جام مدوید، علی اف، سیراکوف، یاشاردوغو، دیوید شولتز نیز اشاره کرد.
عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: کشتی بعنوان ورزش ملی کشور نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسئولان است، و امیدوارم که مسئولان استانداری خراسان رضوی هرچه زودتر موضع خود را در مورد برگزاری این رقابت های مهم بین المللی در شهر مشهد روشن نمایند چراکه اگر خواستار برگزاری این مسابقات نبودند باید زودتر از اینها اعلام می کردند تا فدراسیون کشتی با دست بازتری در مورد میزبان جدید تصمیم گیری می کرد.
جوادی در مورد تأثیر برگزاری این مسابقات در شهر مشهد مقدس تصریح کرد: کشتی خراسان در گذشته بسیار معتبر و قوی بود به طوری که بسیاری از پهلوانان و قهرمانان ایران از این خطه بودند، اما در حال حاضر به این استان کم توجهی می شود و نتیجه آن هم حضور کم رنگ آن ها در کشتی ایران است و اگر مسابقات بزرگی همچون جام تختی در این استان برگزار شود باعث علاقه مردم به این رشته ملی، مذهبی می شود و کشتی خراسان حرکت می کند.
وی افزود: از سوی دیگر شهر مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میزبان جمع کثیری از نمایندگان کشتی دنیا خواهد بود و حضور این کشتی گیران در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج تأثیرات فراوانی خواهد داشت.
جوادی در پایان خاطرنشان کرد: تختی مرد بزرگی در تاریخ ایران است و در زمان حضورش نیز بسیاری از قهرمانان دنیا او را دوست داشتند و ورزش ایران را با او می شناختند، امیدوارم مسئولان خراسان رضوی هرچه زودتر تکلیف برگزاری این رقابت ها را مشخص کنند تا این رقابت ها در شأن این پهلوان ملی برگزار شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار