رئیس تشکل های بخش کشاورزی گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و طرح های پیشنهادی در برنامه ششم توسعه می تواند توسعه بخش کشاورزی را به همراه داشته باشد.

مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بند سوم سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه به منظور متنوع سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی، تامین و تجهیز منابع، افزایش صادرات، تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی،گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در صورت اجرا می تواند کلید حل مشکلات بخش باشد.

اسدی ادامه داد:همچنین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بایستی 20 درصد منابع خود را به عنوان تسهیلات در اختیار بهره وران این بخش قرار دهد.

رئیس تشکل های بخش با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره های ارزش و گسترش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مغفول مانده است،  بیان کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشور، تکمیل زنجیره های تولید و صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت های بخش نبوده و با وجود چهار فصل بودن اقلیم کشور و امینت غذایی لازم است تا سرمایه گذاری نامحدودی در خصوص تکمیل زنجیره های تولید و احداث گلخانه های مدرن به کار گرفته شود.

اسدی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه بخش کشاورزی طی سال های اخیر باید گفت این فرامین آنچنان که باید و شاید مورد توجه دولت های مختلف و مسئولین اجرایی قرار نگرفته است چرا که در صورت اجرا شدن این امر هم اکنون ما یکی از پیشرفته ترین کشورها در بخش کشاورزی بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار