سران فتنه، به مشروعیت نظام خدشه وارد کردند/ ما در صنعت هسته‌ای امتیازات زیادی به آمریکا دادیم اما راهبرد آمریکا تغییر نکردکارشناس مسائل آمریکا گفت: ما در صنعت هسته‌ای امتیازات زیادی به آمریکا دادیم اما سیاست‌ها و راهبردهای این کشور در قبال ایران تغییری نکرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در همایش "فتنه 88؛ ایران و آمریکا، تسلیم یا مقاومت" که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به راهبردهای آمریکا در مقابل کشورهایی که مخالف با سیاست‌های این‌ کشور عمل می‌کنند، عنوان داشت: دوستانی که گفتند آب کشور هم به مذاکرات وابسته است، اکنون باید جوابگو باشند آیا این روش ژنرال‌های قدرتمند در دیپلماسی است؟

وی با تأکید بر اینکه آنچه که جمهوری اسلامی را جمهوری اسلامی می‌کند، هدف طرف مقابل است، گفت: آمریکایی‌ها با ایران در حالی مخالف هستند یک کشور دموکراتیک در منطقه است و این در حالی است که برخی از کشورهای منطقه، به شیوه دیکتاتوری اداره می‌شوند.

ایزدی تصریح کرد: سران فتنه، به مشروعیت نظام خدشه وارد کردند و تحریم‌ها گسترش یافت.

وی، با اشاره به چشم‌انداز روابط ایران و آمریکا تصریح کرد: رابطه ایران با آمریکایِی‌ها درست‌شدنی نیست چراکه آمریکایی‌ها به دنبال مهار توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها معتقدند کشورهای منطقه چه دوست و چه دشمن، نباید از رژیم صهیونیستی قوی‌تر باشند و این موضوع مورد پذیرش ایران نبوده و نیست.

کارشناس مسائل آمریکا با انتقاد شدید از برخی که آمریکا را کدخدا می‌دانند، یادآور شد: آمریکایی‌ها خود نیز به نظام چندقطبی اعتقاد دارند.

ایزدی با تأکید بر اینکه برخی در داخل کشور می‌گویند که چین با آمریکا مدارا کرد و الآن وضعیت اقتصادیش رو به رشد است، گفت: ایران با چین بسیار متفاوت است چراکه چین با اسرائیل رابطه دارد و حتی برخی از صنایع نظامی خود را نیز به این کشور می‌فروشد.

ایزدی تأکید کرد: باید دعواهای داخلی را کم کنیم و به طرف مقابل اشراف داشته باشیم تا مشکلاتمان حل شود.

ایزدی در پایان، با انتقاد از اینکه برخی منتقدان برجام را بی‌سواد قلمداد می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تعهدات آمریکا الزام‌‌آور نیست، یعنی بگذارید ما امتیازاتمان را بگیریم و هر کار که خواستیم انجام دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارشناس ، مسائل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار