کشور هند در سال 2016 میلادی به دلایل مختلف در صدر بالاترین درکوردهای جهان قرار داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "مشبل"، کشور هند در سال 2016 به دلایل مختلف در صدر بالاترین‌ رکوردهای جهان قرار داشت، از بیشترین کشته در عکس سلفی تا بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان. وبسایت مشبل در مطلبی به 5 رکورد جالب کشور هند در سال 2016 پرداخته است. 

1- بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

"کاموثی"، شهر کوچکی در ایالت جنوبی تامیل نادو محل بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان است. این نیروگاه ظرف مدت 8 ماه و سریع‌تر از نیروگاه خورشیدی "توپاز" کالیفرنیا که پیش‌تر بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان محسوب می‌شد، ساخته شده است. 

جالب‌ترین رکوردهای کشور هند در سال 2016+تصاویر

2- بیشترین کاشت درخت در مدت یک روز

به صورت نکته طنز می‌توان گفت کشوری که دارای آلوده‌ترین شهرهای جهان است، با کاشت بیشترین درخت در طول یک روز به مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک می‌کند. بیش از 800 هزار داوطلب به منظور کاشت بیش از 50 میلیون نهال درخت در شهر الله آباد، در شمال هند گرد هم آمدند. رکورد پیشین کاشت بیشترین درخت در یک روز متعلق به کاشت 847 هزار و 274 اصله درخت در پاکستان در سال 2013 میلادی بود. 

جالب‌ترین رکوردهای کشور هند در سال 2016+تصاویر

3- طولانی‌ترین پرواز بدون توقف

ایر ایندیا، خطوط هوایی دولتی هند موفق شد با پرواز از دهلی نو به سان فرانسیسکو و طی مسیر 15 هزار و 300 کیلومتری بدون توقف رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف را از شرکت هواپیمایی امارات برباید. در این پرواز، خطوط هوایی هند به جای طی مسیر از روی اقیانوس اطلس، از مسیر اقیانوس آرام  پرواز کرد. 

جالب‌ترین رکوردهای کشور هند در سال 2016+تصاویر

4- بزرگترین عملیات جمع‌آوری زباله از ساحل

مقامات سازمان ملل، افراد مشهور هند و ساکنان منطقه بمبئی به کمک یکدیگر نزدیک به دو میلیون کیلوگرم از زباله‌های 2.5 کیلومتر از سواحل این کشور را پاکسازی کردند. این اتفاق یکی از بزرگترین پاکسازی‌‌های ساحلی جهان بود.

جالب‌ترین رکوردهای کشور هند در سال 2016+تصاویر

5- بیشترین کشته در هنگام گرفتن عکس سلفی

هند برای دومین سال پیاپی به عنوان مرگ‌بارترین کشور جهان از جنبه مرگ در هنگام گرفتن عکس‌های سلفی معرفی شد. شهر بمبئی، پایتخت اقتصادی هند یکی از مرگبارترین شهرهای این کشور برای گرفتن عکس سلفی است. تنها در بمبئی 16 نقطه به عنوان نقاط "عکس سلفی ممنوع" شناخته می‌شوند. 

جالب‌ترین رکوردهای کشور هند در سال 2016+تصاویر

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار