روسیه، چین و پاکستان درباره نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان و وخامت اوضاع امنیتی این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه، چین و پاکستان درباره نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان و وخامت اوضاع امنیتی این کشور هشدار دادند. 

بر این اساس، نمایندگان سه کشور روسیه، پاکستان و چین در نشست افغانستان در مسکو با یکدیگر دیدار کردند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: سه کشور موافقت کردند در نشست آینده دولت افغانستان را نیز دعوت کنند. هر سه کشور نگرانی خود را از افزایش افراط‌گرایی در افغانستان و به وجود آمدن شاخه داعش در این کشور اعلام کردند. 

آمریکا که حدود 10 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد و بیش از 15 سال پس از آزادسازی افغانستان از دست طالبان در این کشور حضور نظامی دارد به این نشست دعوت نشده بود. این نشست که سومین نشست مشورتی میان روسیه، پاکستان و چین بدون حضور دولت افغانستان، درباره این کشور است، با نگرانی‌هایی از سوی واشنگتن همراه شده است. آمریکا نگران است که این سه کشور به بهانه این نشست درباره آینده افغانستان تصمیم‌گیری کنند. 

زاخارووا اعلام کرد هر سه کشور تایید کردند اوضاع امنیتی افغانستان رو به وخامت است. 

مقامات کابل و واشنگتن مدعی هستند مسکو می‌کوشد روابط خود را با شبه نظامیان طالبان گسترش دهد ولی روسیه بارها این ادعا را رد کرده است. اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان ماه گذشته از سازمان ملل خواست سرکرده جدید طالبان را در لیست تحریم‌ها این سازمان قرار دهد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار