باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی استنکاف نوبخت از پاسخگویی، منجر به تعقیب و گریز شد

سخنگوی دولت در واکنش به اصرار خبرنگاران برای پاسخ به سوالاتشان گفت: اگر این فیلم را پخش کنید؛ تعقیبتان می‌کنم.

برخورد تند سخنگوی دولت با خبرنگاران/ تعقیب و گریز آقای سخنگو در مجلسبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سه‌شنبه 7 دی‌ماه، مجلس شورای اسلامی شاهد رویدادی بود که از استنکاف نوبخت درباره اظهار نظر پیرامون سالروز فرارسیدن نهم دی‌ماه کلید خورد.

نوبخت یک هفته‌ای می‌شود برای توضیح پیرامون برنامه ششم توسعه میهمان ساختمان بهارستان است، اما حضور امروز وی منجر به تعقیب و گریز شد. 

شرح ما وقع

پس از پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی؛ در حالی که محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حال خروج از راهروی مجلس بود، با سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون فرارسیدن سالروز نهم دی مواجه شد آن هم در حالی که خبرنگاران پارلمانی دور وی جمع‌ شدند و خواستار ایستادن آقای سخنگو برای پاسخ به سؤالتشان شدند اما نوبخت که به تندی در حال حرکت بود در انتهای راهرو با دوربین باشگاه خبرنگاران جوان مواجه می شود و خطاب به تصویربردار باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: خاموش کنید؛ اگر پخش کنید، تعقیب قضائی می‌کنم.

خبرنگاری به سخنگوی دولت گفت: آقای نوبخت این همه خبرنگار به خاطر شما از آن طرف راهرو تا اینجا دویده‌اند، چند لحظه تحمل کنید و پاسخ دهید.

سخنگوی دولت نیز در پاسخ به وی اظهار داشت: من هر هفته یک نشست خبری دارم و دو ساعت به سؤالات پاسخ می‌دهم.

وی در نهایت از یکی از مشاوران خود خواست تا فرصتی در مجلس برای گفتگو با خبرنگاران فراهم کند.

ساعاتی بعد دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد: در پی درخواست جمعی از خبرنگاران حوزه مجلس برای انجام مصاحبه و گفتگو با محمدباقر نوبخت، نشست هفتگی اصحاب رسانه با سخنگوی دولت هفته آینده با حضور خبرنگاران پارلمانی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دفتر سخنگوی دولت همچنین دلیل عدم انجام مصاحبه امروز با اصحاب رسانه و همچنین خبرنگاران پارلمانی را حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسات مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم و همچنین فراهم نبودن شرایط و مقتضیات انجام یک مصاحبه حرفه ای اعلام کرد.

گفتنی است؛ نشست خبری سخنگوی دولت در سه ماه گذشته تنها سه بار برگزار شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۵
اگر راست می گویی دریافت کنندگان حقوقهای نجومی را تعقیب قضایی کنید ! نه فقط بگویید تنها یک نفر بوده و پرونده هم بسته شده !
آخرین اخبار