پناهجویان در فرانسه به منظور ورود به خاک انگلیس به اردوگاه‌های مخفی نزدیک کاله بازگشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت،  چند هفته پس از برچیده شدن اردوگاه جنجال‌برانگیز "جنگل" در بندر کاله، صدها نفر از پناهجویان به امید مهاجرت به انگلیس به اردوگاه‌های مخفی نزدیک این شهر فرانسوی بازگشتند.

دست کم 6 منطقه مسکونی غیررسمی در مناطق روستایی اطراف کاله وجود دارد که هر کدام از آنها تعداد زیادی پناهجو را در خود جای داده است. در هفته های اخیر و پس از انحلال اردوگاه جنگل در بندر کاله، رفته رفته بر تعداد پناهجویان در این مناطق افزوده شده است.

دو ماه از بسته شدن اردوگاه جنگل می گذرد. مقامات فرانسوی تعطیلی این اردوگاه و توزیع پناهجویان به نقاط مختلف فرانسه را پایانی بر معضل کاله می دانستند؛ عملیاتی که مقامات آن را موفقیت‌آمیز خواندند.

با این حال، شمار زیادی از پناهجویانی که با اتوبوس به مراکز پذیرش در نقاط مختلف فرانسه منتقل شده بودند، مجددا به شمال این کشور بازگشتند. بیشتر آنها کودکانی هستند که با تقاضای پناهندگی آنها موافقت نشده است و پس از تجربه شرایط بد زندگی در مراکز فرانسه تصمیم گرفته اند به انگلیس بروند.

اردوگاه های به اصطلاح "مخفی" در یک دهکده کوچک فرانسوی به نام «نورنت-فونتس» تشکیل شده است که با بندر کاله 30 کیلومتر فاصله دارد. حدود 130 پناهجو در این اردوگاه زندگی می کنند که با بازگشت پناهجویان اردوگاه جنگل به این منطقه روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

هزاران مهاجر در اردوگاه پناهجویان در کاله فرانسه، که به اردوگاه جنگل معروف بود، زندگی می کردند. این مهاجران سعی داشتند وارد خاک انگلیس شوند؛ اما طبق قوانین اتحادیه اروپا آنها باید در اولین کشور اروپایی که به آن وارده شده اند، درخواست پناهندگی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار