آذربایجان خواستار لغو روادید اتباعش در افغانستان شد

سفیر غیرمقیم آذربایجان در کابل در دیدار با حکمت خلیل کرزی خواستار لغو روادید برای پاسپورت‌های سیاسی و و دیپلماتیک آذربایجان شد.

آذربایجان خواستار لغو روادید اتباعش در افغانستان شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان امروز (سه شنبه) در خبرنامه‌ای نوشت: «وحدت محمد آقا اوغلو سلطان‌زاده» سفیر غیرمقیم آذربایجان در کابل در دیدار با حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان از علاقمندی رئیس جمهور و مردم کشورش نسبت به افتتاح سفارت این کشور در افغانستان سخن گفته است.

آقای حکمت خلیل کرزی در دفتر کارش با آقای اوغلو سلطان زاده دیدار کرد که در این دیدار، آقای کرزی ضمن یادآوری روابط تاریخی دو کشور برای پیشبرد امور سیاسی و تقویت و گسترش روابط دیپلماتیک و اقتصادی میان افغانستان و آذربایجان خواهان بازگشایی سفارت آذربایجان در افغانستان شد.

در مقابل آقای سلطان زاده نیز از علاقمندی رئیس جمهور و مردم کشور نسبت به افتتاح سفارت در کابل سخن گفت.

وی همچنین از آقای کرزی تقاضا کرد تا افغانستان ویزا را برای پاسپورت‌های سیاسی و و دیپلماتیک آذربایجان رفع کند، که در این خصوص آقای کرزی وعده همکاری همه جانبه را به وی داد.

لازم به ذکر است که در جریان این دیدار، طرفین روی همکاری های بیشتر آذربایجان در عرصه های سرمایه گذاری، بخش ترانسپورت و وصل افغانستان به شاهراه آسیا و آروپا، نقش بیشتر آن کشور در پروسه استانبول- قلب آسیا و ایجاد کمیسیون مشترک بین الحکومتی برای همکاری های اقتصادی و تجارتی، گفتگوهای همه جانبه نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار