نشست خبری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران  به مناسبت سالروز حماسه 9 دی برگزار شد.

برجام صرفاً یک ضرر نبود بلکه تجربه بزرگ برای ملت و مردم ایران بود/برخی افراد علم رهبری را برداشته‌اند اما خلاف رهبری کار می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشكل هاى گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران امروز سه شنبه 7 دی ماه به مناسبت سالروز حماسه 9 دی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتداى اين نشست پوریا ابراهیم‌پور ضیایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بيان اينكه نبايد به امريكا اعتماد كرد گفت: نمونه بارز عدم انقلابی‌گری در این 30 سال نشان داد عده‌ای و گروهی تاب و تحمل فشار را ندارند و حرف از سازش زدند. رهبری نیز این ایده را پذیرفتند تا برای آیندگان تجربه شود که اعتماد به آمریکا هیچ ثمری ندارد.

وى افزود: برجام سه سال انرژی کشور را صرف خود کرد و در آخر با نقض صریح روبرو شدند. برجام صرفاً یک ضرر نبود اما یک تجربه بزرگ برای ملت و مردم ایران بود تا بدانند آنها که حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند، نتیجه و عایدی نخواهند داشت.

وى افزود: در مقابل جریان انقلابی در دو دهه گذشته با اسامی چون نئولیبرال‌ها، محافظه‌کاران و اعتدالیون ایجاد شد که دارای شاخصه‌هایی چون عدم عصبیت در مقابل از بین رفتن آرمان‌ها، عدم روحیه ایستادگی، فاصله گرفتن از روحیه انقلابی، عدم خودباوری و اتکا به نیروی داخلی، اشرافی‌گری و عدم توجه به فرهنگ جهادی که به صورت التقاط وارد جریان انقلاب شده است که ماحصل آن را در برجام دیدیم.

در ادامه اين نشست فاطمه رضایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران نيز گفت: چرا خفقان فضای اطلاعاتی در کشور وجود دارد. خبرها در خبرگزاری‌ها و مطبوعات منتشر می‌شود اما دست‌هایی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد اخبار در بین عامه مردم انتشار یابد. همه اطلاع داریم که اکثر تحریم‌ها به‌خاطر فتنه 88 بود. برخی نمی‌خواهند مردم از این موضوع آگاه شوند.

رضايى با انتقاد از وزارت خارجه تصريح كرد: سخنگوی وزارت خارجه به جای پاسخگویی به مشکلات برجام، چند بار گفته است که صحبت‌های پخش‌شده آقای ظریف مبنی بر اینکه اشتباه کرده‌ام، خلاف شرع است. آیا خلاف شرع این نیست که مردم ندانند در پشت صحنه برجام چه رخ می‌دهد؟ برخی افراد علم رهبری را برداشته‌اند اما خلاف رهبری کار می‌کنند. بعد از فتنه 88 و فتنه‌های دیگر کشور ما مقتدرانه جلوی این فتنه‌ها ایستاده است، اما نمی‌دانم چرا فقط در ایران است که با آشوبگران در حد حصر برخورد می‌شود در حالی که در بقیه کشورها طور دیگری با فتنه‌گران برخورد می‌کنند.

در ادامه محمدحسین دهقانی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به تبعات فتنه برای کشور گفت: ما از فتنه‌ای صحبت می‌کنیم که تبعات آن برای کشور باقی است و کشور هنوز درگیر تبعات آن است.

دهقانی در ادامه افزود: همانطور که می‌دانیم تحریم‌ها و قطعنامه‌ها بعد از فتنه 88 در سازمان ملل احیا می‌شوند و یکی از مسائلی که باعث تحریم‌های هسته‌ای علیه ما شد، فتنه 88 بود. 

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: بزرگترین جنایت جریان فتنه این بود که باعث شدند پروژه فشار به مردم ایران از سوی آمریکا تشدید شود، آمریکایی‌ها که از امتیاز گرفتن از ایران ناامید شده بودند بعد از فتنه سال 88 راهشان را به کشور ما پیدا کردند.  

وی گفت: ما از آمریکا و عواملش نمی‌ترسیم چون وصل به نیرویی به اسم اسلام، انقلاب و مردم هستیم، دشمن‌های ما اهمیت انقلابی‌گری و  انقلاب را فهمیدند ولی در داخل برخی‌ها هستند که تا حرف از انقلابی‌گری می‌زنیم به ما برچسب افراطی‌گری می‌زنند.

دهقانی در خاتمه با اشاره به تشکیل پویش «9 دی، غیرت انقلابی در برابر نفوذ» گفت: در این پویش قرار است دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با تابلوی « 9 دی، غیرت انقلابی در برابر نفوذ» و سردر دانشگاه خود عکس بگیرند. این پویش تا انتخابات ادامه خواهد داشت و هدف ما از ایجاد این پویش ابتدا بیدار کردن غیرت انقلابی دانشجویان و اقشار مردم در جهت آگاهی و برخورد با جریان نفوذ و همچنین تلاش برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات 96 است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار