با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت قدرت اخوان اکبری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل منصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در آیین تودیع و معارفه که با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت برگزار شد قدرت اخوان اکبری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل منصوب و از زحمات 7 ساله فرهاد پورفرضی رئیس سابق قدردانی شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسم به دستاوردهای مطلوب طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح موجب کاهش پرداختی مردم به ۷.۵ درصد و کاهش ۱۳ درصدی سزارین شده است که علاوه بر این حضور دائمی پزشکان در مناطق محروم محقق شده و ۱۷ کلینیک ویژه در استان فعال شده است.

فرهاد پورفرضی افزود: علاوه بر کلینیک‌های ویژه 5 کلینیک سونوگرافی نیز راه‌اندازی شده و ۲۰ تخت ویژه به مجموعه درمانی استان اضافه شده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه برای احداث 5 پروژه بزرگ درمانی اشاره کرد و گفت: از جمله راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی با 8 هزار و ۳۰۰ مترمربع در 5 شهرستان و احداث بلوک‌های زایمانی در 7 شهرستان با 3 هزار و ۱۰۰ مترمربع در دستور کار است.

پورفرضی به بهره‌برداری از تمامی پروژه‌های ذکر شده تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: در عین حال راه‌اندازی 2 مرکز غربال‌گری سرطان در اردبیل و پارس‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

وی به هزینه کرد ۳۶ میلیارد تومانی جهت ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها اشاره و تأکید کرد: مجموع خدمات رضایتمندی مردم را به ۹۱ درصد ارتقا داده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی استان به هزار و ۳۸۰ مورد ادامه داد: ایجاد ۴۳۰ تخت جدید نیز برنامه‌ریزی شده است.

پورفرضی به گسترش اورژانس‌های بیمارستانی و فعال کردن ۴۰ واحد اورژانس اشاره کرد و گفت: ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای نیز در طی سال‌های اخیر برای دانشگاه خریداری شد.

وی به ضرورت تأمین انبار مناسب برای نگه‌داری تجهیزات خریداری شده در استان تأکید کرد و گفت: احداث پنج باب مسکن متخصصان با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در دست اجرا است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص خدمات آموزشی دانشگاه به افزایش دانشجو از هزار و ۳۵۵ نفر به سه هزار و ۳۱۰ نفر در ۱۰ سال اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این هیئت‌علمی نیز از ۱۰۶ نفر به ۲۲۰ نفر و تعداد رشته‌ها از ۱۸ مورد به ۴۲ مورد افزایش یافته است.

وی همچنین به تکمیل ۹۴ واحد بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: این تعداد با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در ۳۰ هزار مترمربع اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ازبیماران بیمارستان
۱۸:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
خواهش دارم به مشکلات ما در بیمارستانفاطمی رسیدگی کنید دکتر گوراوانجی بعنوان پزشک بنده بوده و قرار بود امروزبنده ر‌‌اعمل کنند متاسفانه اتاق عمل رادر اختیار وی نگذاشتندوبنده باکلی ورم چشم وصورتدراینجا بستری هستم خواشن هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنیید