رئیس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان گفت: همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در اصفهان و روابط بسیار خوب آنها با یکدیگر، یک سند اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، ' آقوان هوسپیان ' در دیدار با استاندار اصفهان گفت: این سند اجتماعی باید الگویی برای دیگر جوامع و برای آموزش به آیندگان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ارمنستان به رغم برخی تفاوت های دینی و اعتقادی، سالهاست که در کنار هم به خوبی زندگی می کنند، افزود: در مجامع بین ‌المللی ما شاهد رفتارهای دوگانه بودیم و آدم‌ های شیطان‌ صفت تمایلی نداشتند که روابط دو کشور گسترش پیدا کند و این چنین ملاقات هایی شکل بگیرد.

رئیس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان افزود: کسانی هستند که می خواهند از این روابط سوء استفاده کنند ولی خوشبختانه در سفر رئیس جمهور ایران به جمهوری ارمنستان دیدارهای بسیار خوبی انجام شد و توافقات خوبی نیز به امضا رسید.

هوسپیان به توافقات قضایی ارمنستان و ایران اشاره کرد و افزود: تمام این رفت و آمدها و توافق نامه ها باید در خدمت اهداف ملت ها باشد و سیستم های قضایی دو کشور تلاش می کنند که ارتباط بین دو کشور و دو ملت را گسترش دهند و امنیت را در دو کشور اعمال نماید.
وی ابراز امیدواری کرد که روابط قضایی بین دو کشور مستحکم تر و بیشتر شود.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ارمنستان گفت: ایران و ارمنستان مناسبات بسیار خوبی با هم داشته و دارند و بویژه در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به این کشور، این مناسبات گسترش یافته است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه برخلاف بسیاری از کشورها، در ایران تفکیک قوا وجود دارد، تصریح کرد: قوه مجریه، قضائیه و مقننه بصورت جدا از هم فعالیت می کنند ولی به رغم تفکیک قوا، در جمهوری اسلامی ایران هماهنگی و هم افزایی بسیار موثری بین قوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه را چشم بیدار و موثر فعالیت های خود تلقی می کنیم، افزود: از هشدارها و توصیه های این قوه برای بهبود امور بخوبی استفاده می کنیم و این تشکیلات را به عنوان یک نعمت برای خود می دانیم.

استاندار اصفهان در ادامه همزیستی مسالمت آمیز و صمیمی پیروان ادیان الهی در این استان را افتخاری برای اصفهان دانست و افزود: بیش از 400 سال است که این زندگی مسالمت آمیز در این استان وجود دارد و نهادهای مذهبی و اجتماعی ارامنه و پیروان ادیان الهی در اصفهان بصورت آزاد فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه سفر مسئولان قضایی جمهوری ارمنستان به ایران در ارتقای روابط بین دو کشور بویژه در مسائل قضایی بسیار موثر است، گفت: عده ای در دنیا به نام مسیحیت و عده ای به نام اسلام جنایت هایی را انجام می دهند ولی هیچیک از آن ها ارتباطی با اسلام و مسیحیت ندارد و هر دو دین، دین وحدت، صلح و دوستی هستند.

زرگرپور افزود: مسلمانان، حضرت مسیح (ع) را منادی وحدت و صلح می دانند و چه بهتر که کشورهایی که وحدانیت را مبنای کار خود قرار داده اند ارتباط بهتری با هم داشته باشند.

وی بیان کرد: نزدیکی دین اسلام و مسیحیت در اصفهان نشان دهنده نوع ارتباط این دو دین الهی و پیروان آنهاست.

رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان روز دوشنبه وارد این شهر شد.

' آقوان هوسپیان ' در این سفر با استاندار، رئیس کل دادگستری و رئیس اداره کل بازرسی استان دیدار و گفت و گو کرد.

آقوان هوسپیان، رئیس کمیته تحقیق و بازرسی ‌کل جمهوری ارمنستان در راس هیاتی روز شنبه هفته جاری به دعوت رئیس سازمان بازرسی کل کشور وارد تهران شد.

حدود هفت هزار نفر از ارامنه در استان اصفهان زندگی می کنند که بیشتر آنها ساکن شهرستان اصفهان هستند.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.