پنج دستگاه حفاری غیرمجاز طی دو ماهه اخیر، در سطح استان اصفهان شناسایی و جمع ‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاپایان آذرماه ۲۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سطح استان اصفهان توقیف شده است.
مسعود میر محمد صادقی خاطر نشان کرد: براساس اصل ۴۵ قانون اساسی و ماده اول قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۱ منابع آب زیرزمینی جزو مشترکات بوده و در اختیار حکومت اسلامی است و براساس ماده ۳ همان قانون استفاده از منابع آب زیرزمینی باید با اجازه و موافقت وزارت نیرو باشد.
وی افزود: در همین رابطه برخورد با متخلفان حوزه منابع آب در راستای اجرای طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی (مشتمل بر ۱۵ پروژه ) با قوت ادامه پیدا خواهد کرد و در صورت مشاهده دستگاه‌های غیرمجاز چاه که برقی باشد، کشاورزان و مردم می‌توانند مراتب را تلفنی یا حضوری به ادارات منابع آب شهرستان ها و یا شرکت آب منطقه ای اطلاع‌رسانی کنند.
میر محمد صادقی اظهار داشت: محل کشف و توقیف این دستگاه ها در حیدرآباد کرارچ، اصفهان، دشت زیار، راشنان برآن و کلیشاد فلاورجان بوده و در حال حاضر پرونده مالکان و حفاران متخلف به مراجع قضایی برای اجرای قانون تحویل داده شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.