ذوق هنری شهروند تهرانی زمینه ساز ارتقاء سطح سواد بصری

تداوم نمایش آثار هنری مناسب در سطح شهر با ذوق هنری شهروند تهرانی می‌تواند زمینه‌ای برای ارتقاء سطح سواد بصری مردم شود.

آسیه بطحائی کارشناس پژوهش هنر و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکثریت مردم نسبت به آثار هنری‌ که در سطح شهر وجود دارد به ندرت واکنش نشان می‌دهند، علت آن این است که نمایش این نوع آثار بسیار کم صورت می‌گیرد. بنابراین مردم نسبت به این آثار تعمق ندارند و با توجه به این شرایط چنین برداشت می‌شود که ضعف در نگاه بصری مردم است در حالیکه ضعف در نمایش به ندرت آثار در سطح شهر است.
 
وی ادامه داد: در واقع در انبوهی از شلوغی بی‌حد و مرز، انواع بیلبوردهای تبلیغاتی، تجاری و تابلوهای سازمانی که در سطح شهر وجود دارد متاسفانه آثار هنری چندان دیده نمی‌شود بنابراین برای مخاطب سخت است که ذهنش را برای یافتن آثار هنری متمرکز کند.
 
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: نوع نمایش آثار در سطح شهر منجر به آن می‌شود که سطح سلیقه و ذوق هنری مخاطب پایین نگه داشته شود البته در این بین یک رویدادی با عنوان نگارخانه‌ای به وسعت شهر بود که باعث ایجاد تحول در دید بصری مخاطب شد و توانست بستری را برای نمایش بهتر آثار هنری در سطح شهر را فراهم کند که البته تکرار نشد.
 
این کارشناس پژوهش هنر، به ذوق و سلیقه شهروند تهرانی تأکید کرد و گفت: ذوق هنری و سلیقه شهروند تهرانی به عنوان یک نقش تعیین‌کننده می‌تواند زمینه ساز به وجود آمدن آثار کم نظیر هنری شده چراکه مخاطب ایرانی آثار زیبا را دوست دارد و از دیدن آن لذت می‌برد. بنابراین تداوم به نمایش گذاشتن آثار مناسب هنری می‌تواند مخاطب ایرانی را با هر نوع گرایشی برای پیگیری و دقت در آثار هنری راغب سازد و همین امر منجر به ارتقاء سطح سواد بصری مردم می شود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار