مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در بسیاری از روستاها و مناطق حتی با دو دانش‌آموز مدارس ابتدایی دایر شده است.

طبق سرشماری سال 90 تنها 10 درصد از مردم کرمان بیسواد هستند
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، محمد محسن‌بیگی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی اظهار داشت: آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند که تمام تلاشش را برای ریشه‌کنی بیسوادی از جامعه به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال 90 تنها 10 درصد از مردم استان کرمان بیسواد هستند، افزود: در برخی از شهرستان‌ها و مناطق آموزشی استان کرمان، آمار بیسوادی به صفر رسیده است.

محسن‌بیگی عنوان کرد: در گروه سنی 10 تا 49 سال به عنوان جامعه هدف آموزش و پرورش، کمتر از 20 هزار بیسواد در استان کرمان شناسایی شده است.

وی همکاری روحانیت، مبلغان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را برای شناسایی افراد بیسواد و رفع این مسئله را خواستار شد و ابراز داشت: از طریق دانش‌آموزان، والدین بیسواد را شناسایی کردیم تا زیر پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای برنامه‌های تشویقی برای سوادآموزان گفت: در بسیاری از روستاها و مناطق حتی با دو دانش‌آموز مدارس ابتدایی دایر شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار