نعیم سعداوی توانسته با تیم فوتبال فولاد خوزستان در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کند .

نمره قابل قبول شاگردان سعداوی در نیم فصل نخستبه گزارش خیرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نیم فصل نخست لیگ برتر شانزدهم به پایان رسید و تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با نعیم سعداوی مربی بومی خود نتایج نسبتا خوبی را کسب کند .

باشگاه فولاد خوزستان

 تیم فوتبال فولاد خوزستان یکی بهترین باشگاه های ورزشی کشور است . این روز ها که بسیاری از تیم های فوتبال نه توانایی مالی مناسب دارند و نه از امکانات خوبی بهره می برند فولادی ها نسبت به بقیه از شرایط بهتری برخوردارند.

این تیم  به واسطه مدرسه فوتبال و آکادمی پایه قوی تاکنون بازیکنان زیاد و بزرگی رابه فوتبال کشور معرفی کرده است .

 آن ها در سال 1365 فعالیت خود را از لیگ دسته چهار اهواز آغاز کردند و در سال 1370 قهرمان اهواز شدند تا راهی لیگ خوزستان شوند آن ها توانستند در نخستین سال حضور خود این عنوان را کسب کنند اما هیچ گاه نتوانستند راهی منطقه ای شوند زیرا در آن سال تیم جنوب اهواز در لیگ دسته دوم کشور با بحران شدیدی روبه رو شد و امتیاز خود ا به باشگاه فولاد خوزستان فروخت.

تیم فوتبال فولاد خوزستان در سال 1375  راهی مسابقات لیگ آزادگان شد آن ها به مدت 10 سال در لیگ آزادگان حضور داشتند تا سرانجام در سال 1384 به لیگ برتر ( جام خلیج فارس ) رسیدند آن ها موفق شدند در سال 1384 نخستین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر کسب کنند  . فولادی ها اما در ادامه با مشکل روبه رو شدند و نتوانستند موفق باشد ، آن ها در سال 1386 راهی لیگ ذسته یک کشور شدند تا یک فصل را در جام آزادگان توپ بزنند .

فولادی در ادامه با خرید امتیاز تیم سپاهان نوین به لیگ برتر رسیدند اما آن ها دیگر نتوانستند در لیگ موفق باشند و تا سال 1392 که به قهرمانی رسیدند تنها یک بار موفق شدند عنوان چهارمی لیگ برتر و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کنند . فولادی در ادامه و در سال 1392 موفق شدند بار دیگر با هدایت حسین فرکی عنوان قهرمانی را کسب کنند .

فولادی در جام حذفی هیچ گاه موفق نبودند و تنها 3 بار در سال های 86 ، 89 و 92 به نیمه نهایی آن رسیدند .

لیگ شانزدهم

 لیگ شانزدهم برای فولادی ها بسیار متفاوت اغاز شد آن ها در لیگ پانزدهم به عنوانی بهتر از دوازدهمی نرسیدند و با بحران های زیادی روبه رو شدند به همین دلیل تصمیم گرفتند تا از یک مربی بومی به نام نعیم سعداوی استفاده کنند .

فولادی ها نیم فصل نخست لیگ شانزدهم را خوب آغاز نکردند و در 4 بازی ابتدایی لیگ برتر به 2 تساوی و 2 شکست دست یافتند اما در ادامه کار به خود آمدند و با استفاده از تعطیلات لیگ برتر اقدام به تقویت تیم خود کردند.

 همچنین با بازگشت ساسان انصاری از پرسپولیس بار دیگر خط حمله فولادی ها تکمیل شد تا آن ها بتوانند در پایان 15 بازی به 5 برد ، 3 باخت ، 7 تساوی ، 21 گل زده و 16 گل خورده دست پیدا کنند .

 ساسان انصاری بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان توانسته با 12 گل آقای گل ایران باشد . 

فولاد های توانستند در پایان نیم فصل نخست در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار بگیرند .
انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار