الکترونیکی شدن ثبت اسناد و املاک کشور موجب کاهش دعاوی جعل وکلاهبرداری شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عطاالله حیدرزاده نایب رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتر یاران کشور در همایش تکریم سردفتران ودفتریاران مازندران در آمل گفت: فرایند الکترونیکی شدن دفاتر ثبت اسناد و املاک برای تحول اداری و شفاف سازی و ارائه خدمات پشتاز، باعث کاهش دعاوی جعل وکلاهبرداری ها شده است.

وی افزود: از تیرماه امسال و با پیگیری های انجام شده، دفاتر ثبت الکترونیکی راه اندازی شده واز شهریور ماه نیز به طور کامل دفترنویسی دستی از دفاتر اسناد رسمی حذف و فعالیت بیشتر دفترخانه های کشورثبت الکترونیکی شده است.

به گفته وی ، با حذف این مورد، قدم جدی برای شفاف سازی برداشته می شود که فرایند تبدیل این دفاتر به دفاتر الکترونیکی و همچنین حذف دفاتر سنتی براساس قانون انجام شده است.

حیدرزاده که رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران مازندران نیزهست، با اشاره به فعالیت بیش از 340 دفتر اسناد رسمی درحوزه ثبتی در این استان افزود: این دفاتر با حضور حقوقدان، سردفتر و دفتر یار ظرفیت های خوبی است و حاکمیت باید به نحو احسن از آن استفاده کند.

وی ثبت و تنظیم اسناد رسمی را از صلاحیت های اختصاصی این دفاتر برشمرد و افزود: مطابق آمار معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بیش از 40 درصد پرونده های تشکیل شده در مراجع قضایی متاثر از تنظیم اسناد عادی در باره اموال غیر منقول و قول نامه ها است.

در این همایش که به مناسبت ششم دی ماه ، روز ملی دفاتر اسناد رسمی در امل برگزار شد شماری از سردفتران ودفتریاران نمونه این استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار