در مسیر جاده خانخودی به خارتوران در حاشیه پارک ملی توران یک قلاده کفتار در برخورد با خودروهای عبوری از ناحیه سر مجروح و تلف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود ، با بیان اینکه در مسیر جاده خانخودی به خارتوران در حاشیه پارک ملی توران یک قلاده کفتار در برخورد با خودروهای عبوری از ناحیه سر مجروح و تلف شد، گفت: لاشه این حیوان برای تاکسی‌درمی به اداره کل محیط‌زیست استان سمنان ارسال شد.
علی اکبر قربانلواز رانندگانی که هنگام شب رانندگی می‌کنند خواست تا با رعایت قوانین رانندگی و سرعت مطمئنه، مراقب برخورد با حیواناتی که از جاده‌ها عبور می‌کنند، باشند و سرعت خود را کاهش دهند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
وی خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از حیوانات در برخورد با خودروهای عبوری تلف می‌شوند که به همین منظور در مسیر جاده تهران به مشهد حدفاصل میاندشت تا عباس‌آباد، تعدادی تابلوی هشدار و چراغ چشمک‌زن نصب شده است؛ فقط رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
قربانلو افزود: امسال سه قلاده کفتار، چهار رأس آهو و یک قلاده کاراکال در برخورد با خودروهای عبوری در محور شاهرود تلف شده‌اند.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار