همدان؛

مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای سیاست‎های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای سیاست‎های ابلاغی تأکید کرد.

مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای سیاست‎های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی‎تبار در همایش تبیین سیاست‎های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک برای ارتقای نرخ باروری کلی، پای کار آمدن و استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، اجتماعی، حوزه‎های علمیه، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها و... در کنار وزارت بهداشت را برای اجرای سیاست‎های 14 گانه ابلاغی خواستار شد و با تأکید بر اینکه موضوع جمعیت در حال حاضر از مباحث کلیدی کشور است، به برنامه‎های مورد نظر در این ابلاغ از جمله تحکیم بنیان خانواده، ارتقای امید به زندگی، توانمندسازی جمعیت، آمایش سرزمین و... اشاره کرد و برنامه‎ریزی صحیح و اساسی در کشور و استان را برای اجرای آنها خواستار شد.

الهی‎تبار ادامه داد: در استان همدان از دو سال پیش موضوع افزایش نرخ باروری در دستور کار کارگروه سلامت و کارگروه اجتماعی قرار گرفت و دانشگاه علوم پزشکی همدان مأموریت یافت تا سند افزایش نرخ باروری را تهیه کند که به تصویب رسید و امید است به عنوان مبنا با استقرار دبیرخانه دائمی و استفاده از کارشناسان، وظایف و اهداف تعریف شده هر دستگاه جنبه عملیاتی و نقش‎آفرینی به خود گیرد و رصد شود.

وی به مشکلاتی مانند افزایش سن ازدواج، طلاق، زنان بدون سرپرست، تجرد قطعی، افزایش میزان باروری و... در کاهش نرخ باروری مناسب در کشور اشاره کرد و افزود: هدفگذاری برای کاهش 10 درصد از حجم تصادفات یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده است که با تمهیدات انجام شده در مدت دو سال توانستیم 10 تا 15 درصد از تلفات جاده‌ای را در استان کاهش دهیم.

الهی‎تبار به هدفگذاری برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‎های شایع و کاهش 10 درصدی ناباروری و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمات به عنوان دیگر برنامه‎ها اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده و استفاده از ظرفیت‎ها، نرخ طلاق در سال جاری 1.2 درصد نسبت به 9 ماهه سال گذشته کاهش داشته است که توفیق بزرگی برای استان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ابراز امیدواری کرد که با نقش‎آفرینی و مشارکت بیشتر مردم، دغدغه نظام و کشور در خصوص جمعیت برطرف شود و شاهد حضور جمعیتی شاداب، فعال و پویا با بکارگیری سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای داشتن جامعه‌ای با امنیت روانی بالا، نیاز به مردمی دانا داریم، از ارائه حقوق منشور شهروندی توسط ریاست جمهوری بر مبنای دانایی و آگاهی‎بخشی خبر داد و محتوای این منشور را شامل امر به معروف، انسجام ملی و کاهش شکاف دولت و ملت، ارتقای حقوق بشر و اقدام داوطلبانه توسط دولت برشمرد و از مردم خواست تا اخلاق‎مدارانه، حقوق خود را مطالبه کنند.

الهی‌تبار از دکتر شهلا نوری مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه به دلیل پیگیری و همکاری‌های انجام شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.