روزنامه جمهوریت ترکیه از بازداشت یکی از کارکنان خود به اتهام توهین به رئیس جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «جمهوریت» ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد یکی از کارکنان این نشریه به اتهام "توهین به رئیس جمهور" بازداشت شده است.

نشریه مخالف جمهوریت که از منتقدان سرسخت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه است، اعلام کرد سنول بوران، مسئول سالن غذا خوری کارکنان این روزنامه شامگاه یکشنبه بازداشت شده است. سنول بوران بعد از گفتن این مطلب که از دادن چای به رجب طیب اردوغان امتناع خواهد کرد، بازداشت شد.

در ماه گذشته نیز مدیر مسئول، سردبیر ارشد و بسیاری از روزنامه نگاران این روزنامه زندانی شده بودند. وی متهم شده است با گفتن این که "اگر اردوغان به مقر روزنامه بیاید، از دادن چای به او امتناع خواهد کرد، سخنانی ناخوشایند علیه رئیس جمهور عنوان کرده است.

به گفته جمهوریت، یک مامور پلیس مسئول امنیت ساختمان جمهوریت در استانبول سنول بوران را به توهین به رئیس جمهور متهم کرد. جمهوریت اعلام کرد سنول بوران در هنگام بازجویی دشنام به رئیس جمهور را رد اما گفتن این مطلب را که از دادن چای به رئیس جمهور امتناع خواهد کرد، قبول کرده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: محاکمه ها به اتهام توهین به اردوغان بعد از انتخاب وی به ریاست جمهوری در اوت 2014، در ترکیه افزایش یافته است که به گفته منتقدان رئیس جمهور، این محاکمه ها نشانه ای از گرایش استبدادی اردوغان است.

نزدیک به دو هزار روند قضایی در ترکیه علیه هنرمندان، روزنامه نگاران و افراد معمولی آغاز شده که ممکن است این افراد به چهار سال حبس محکوم شوند. جمهوریت یکی از آخرین روزنامه های مخالف ترکیه است که بعد از انتشار تحقیقی در تایید این مطلب که دستگاه های مخفی ترکیه به معارضان مسلح تروریست در سوریه سلاح تحویل داده اند، منفور رئیس جمهور ترکیه شده است.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار