مقامات حمل و نقل هوایی کلمبیا اشتباهات خلبان و شرکت چارتر کننده بولیویایی را دلیل اصلی سقوط هواپیمای حامل تیم فوتبال چاپکوئنسه معرفی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات حمل و نقل هوایی کلمبیا اشتباهات خلبان و شرکت چارتر کننده بولیویایی را دلیل اصلی سقوط هواپیمای حامل تیم فوتبال چاپکوئنسه معرفی کردند. این حادثه منجر به مرگ 71 نفر شد.

شرکت هواپیمایی لامیا و خلبان هواپیما مقصران سقوط هواپیمای تیم فوتبال چاپکوئنسه

مقامات کلمبیا اعلام کردند این هواپیما که از سوی شرکت هواپیمایی "لامیا" بولیوی چارتر شده بود، به این دلیل با دامنه کوه پوشیده از درخت برخورد کرد که خلبان از سوخت‌گیری در مسیر خودداری کرده بود و تا زمانی که دیگر دیر شده بود علت خرابی موتور را کمبود سوخت گزارش نکرد. 

فردی بونیلا، دبیر امنیت هوایی کلمبیا در این باره به خبرنگاران گفت: هیچ نقص فنی باعث سقوط این هواپیما نشده است. تنها عامل این فاجعه اشتباهات انسانی و عواملی چون مدیریت شرکت بهره‌بردار از این هواپیما و مقامات پرواز بولیوی بوده‌اند. مقامات هوایی بولیوی و خطوط هوایی این هواپیما شرایط پرواز این هواپیما را برای پرواز تایید کرده‌‌اند در حالی که این هواپیما شرایط پرواز را نداشته است. 

در کنار فقدان سوخت، هواپیما 400 کیلوگرم بیش از استاندارد بار حمل می‌کرده و در ارتفاعی بالاتر از آنچه باید پرواز می‌کرده است. 

نتایج اولیه تحقیقات در کلمبیا و اظهارات مقامات بولیوی حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی "لامیا" و خلبان هواپیما به طور مستقیم مسئول این حادثه هستند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار