فرمانده آمریکایی: عملیات آزادسازی موصل در شرق این شهر در روزهای آینده آغاز خواهد شد

استوارت جیمز از آغاز عملیات در شرق موصل در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، استوارت جیمز -- فرمانده آمریکایی در نبرد موصل -- اعلام کرد: نیروهای عراقی در روزهای آینده عملیات خود برای بازپسگیری شهر موصل از چنگال داعش را در شرق این شهر از سر خواهند گرفت. جیمز تاکید کرد: در مرحله جدید عملیات آزادسازی موصل، نیروهای آمریکایی در نزدیکی جبهه‌های نبرد مستقر خواهند شد. 

عملیات آزادسازی موصل با حضور بیش از یکصد هزار نظامی عراقی، نیروهای کرد و نیروی‌های حشدالشعبی از دو ماه پیش آغاز شد و بزرگترین عملیات زمینی از زمان حمله آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی محسوب می‌شود. تاکنون نیروهای عراقی توانسته‌اند بیش از یک چهارم شهر موصل به عنوان بزرگترین مقر تروریست‌های داعشی در عراق را بازپسگیرند. با این وجود، پیشروی آنها در هفته‌های اخیر کند شده است. 

این مطلب می‌افزاید: مستشاران نظامی آمریکا به عنوان بخشی از ائتلاف به اصطلاح بین المللی مبارزه با داعش که هزاران عملیات هوایی علیه تروریست‌ها انجام داده‌ و مسئولیت آموزش ده‌ها هزار نیروی زمینی عراق را بر عهده دارند، به طور مستقیم با نیروهایی که علیه داعش در موصل می‌جنگند ارتباط دارند. 

استوارت جیمز، فرمانده آمریکایی جبهه جنوب شرق موصل در این باره می‌گوید: "در حال حاضر ما آمادگی لازم را برای آغاز مرحله بعدی عملیات برای نفوذ در شرق موصل داریم. در روزهای آینده تثبیت موقعیت نیروها و ادوات نظامی در شرق موصل آغاز خواهد شد." این امر نیروهای آمریکایی را در نزدیکی جبهه نبرد قرار می‌دهد و خطر را برای نظامیان این کشور افزایش می‌دهد. در 15 ماه گذشته، 3 نظامی آمریکایی در شمال عراق در مبارزه با داعش کشته شده‌‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار