طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) برای استفاده از ظرفیت بسیج در مبارزه با مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در نهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) با هدف استفاده از ظرفیت بسیج جهت مقابله با مواد مخدر در مناطق آلوده استان اجرا می‌شود.

سردار رضا محمدسلیمانی گفت: این طرح شامل 6 گام شناسایی، بسترسازی، فضاسازی و آگاه سازی، برخورد و اقدام قاطع، درمان و صیانت است.

وی افزود: هم اکنون گام اول این طرح شامل شناسایی معتمدان محلی و سازماندهی آن ها برای تشکیل هسته اولیه مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر در محلات و نقاط آلوده در حال اجراست.

محمدسلیمانی اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی در زمینه‌ آسیب ها و آلودگی های محلات، معتادان، توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و ظرفیت های محلی مانند اماکن، خیران و مشاغل در قالب این طرح انجام می شود.

وی با بیان اجرای طرح جواد الائمه (ع) با مشارکت سازمان بسیج و تأیید وزارت کشور، خواستار حمایت و همکاری همه دستگاه ها برای بسترسازی اجرای گام های بعدی شد.

محمدسلیمانی گفت: گام دوم این طرح در چهار حوزه فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و عمرانی اجرا خواهد گردید.

به گفته وی؛ این طرح امسال به صورت آزمایشی در 5 محله در شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان اجرا می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با حمایت از اجرای طرح جواد الائمه (ع) و بیان اهمیت سازماندهی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد پیشنهاد کرد: ستاد اجرایی زیر مجموعه قرارگاه جواد الائمه (ع)، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر و نهادهای مرتبط در استان تشکیل و فعال شود.

قاسم سلیمانی گفت: تلاش نيروی انتظامی و مجموعه دست اندركاران حوزه مبارزه با اين بلای خانمان سوز مطلوب و قابل تقدير است.

وی، تشكيل و فعال كردن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در سطح كشور و استان ها برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و ايجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی جديد طی سه سال گذشته در چهارمحال و بختياری را باعث كاهش گرايش جوانان به توزيع و مصرف مواد مخدر دانست.

سلیمانی افزود: در همين راستا سه هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال تسهيلات به عنوان سهميه چهارمحال و بختياری در بحث اقتصاد مقاومتی اختصاص يافت که تاكنون دو هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال آن جذب و به ۱۸۰ طرح و واحد توليدی و صنعتی در استان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز در افزايش كشفيات و كاهش گرايش مردم به مواد مخدر نقش مهمی داشته است.

سلیمانی با اشاره به استقبال و آمادگی مردم برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و ريشه كنی اين بلای خانمان سوز ادامه داد: استفاده از توان بالای بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد بايد در دستور كار قرار گيرد.

وی همچنین خواستار نقش آفرینی رسانه های گروهی در فرهنگ سازی برای كاهش توزيع و مصرف مواد مخدر و تشريح ضرر و زيان ناشی از مصرف آن شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار