مقامات نظامی آمریکا از استقرار صدها موشک زمین به هوای چین در جزایر مصنوعی مورد مناقشه خبر دادند.

استقرار صدها موشک زمین به هوای چینی در جزایر مصنوعی مورد مناقشهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز؛ دو مقام نظامی آمریکا که نام آن‌ها ذکر نشده در گفتگو با این شبکه اعلام کردند صدها موشک زمین به هوای چین که به‌تازگی به جزیره "هانیان" در دریای چین جنوبی فرستاده شده بودند طی ماه‌های آینده قرار است به جزایر مصنوعی مورد مناقشه ارسال شوند.

این مقامات نظامی تعداد موشک‌هایی که به جزیره "هانیان" ارسال‌شده را 500 فروند اعلام کرده‌اند و مدعی هستند این اقدام پکن در راستای حفاظت و اعلام تمامیت ارضی از سه باند هواپیمایی در سه جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین است.

موشک‌های ارسال‌شده به جزیره "هانیان" شامل موشک‌های دوربرد، نزدیک برد و میان برد هستند که از سامانه پیشرفته SA-21 برخوردارند. این سامانه نسل چهارم نرم‌افزارهای نظامی است که قادر است از فاصله 250 مایلی هدف را نابود کند.

رصد ماهواره‌های اطلاعاتی آمریکا نیز انتقال محموله موشک به جزیره هانیان را تأیید کرده است.

چین مدعی است تقریباً تمام دریای جنوبی چین متعلق به این کشور است و با ساختن جزایر مصنوعی در این دریا و محدود کردن دسترسی به آنجا باعث نگرانی کشورهایی همچون ویتنام، فیلیپین، تایوان، مالزی و برونئی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار