مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم بارش باران تا روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش‌های شدید در مناطق شمالی و شرقی استان گفت: برای کنترل حجم بارش‌ و سیلاب‌های احتمالی در حوضه‌های میانی نگرانی وجود دارد.

وی با اشاره به بارش‌های شدید در مناطق شمالی و شرقی استان از بعد از ظهر روز گذشته تا امروز اظهارکرد: تقریبا در تمام شهرستان‌ها بارش باران داشتیم. تاکنون بارش برف گزارش نشده اما ممکن است در روزهای آتی در ارتفاعات و شمال استان بارش برف را شاهد باشیم.

بهادری با بیان اینکه بارش‌های بسیار خوبی از عصر روز گذشته تاکنون در بسیاری از نقاط استان و استان‌های همجوار صورت گرفته است تصریح کرد:‌ بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های کنونی، تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهند داشت و خلیج‌فارس نیز مواج خواهد بود.

مدیر‌کل هواشناسی خوزستان بیان داشت:‌ در مناطق شمالی و شرقی استان بارش‌ها به صورت رگباری و شدید و همراه با رعد و برق بوده است. انتظار می‌رود در حوضه کرخه، دز و کارون با بارش‌های کنونی و روزهای آتی، آورد بسیار خوبی حاصل شود.

وی با بیان اینکه هنوز هیچکدام از رودخانه‌ها به علت بارش باران طغیان نکرده‌اند، گفت:‌معمولا با گذشت چند روز از بارش باران رواناب‌ها و به تبع آن سیلاب جاری می‌شود. البته به علت ظرفیت مخازن سدهای استان هیچ مشکلی برای کنترل حجم بارش‌ها در بالادست وجود ندارد و مخازن سدهای استان از ظرفیت ذخیره حجم بارش‌های کنونی و روزهای آتی برخوردار هستند.

کوروش بهادری افزود:‌ با توجه به نبود سد در حوضه‌‌های میانی و استقرار برخی روستاها و شهرها در حدفاصل سدهای بالادست و پایین دست، برای کنترل حجم بارش‌ها و سیلاب‌های احتمالی در حوضه‌های میانی نگرانی وجود دارد. البته تمام تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است و با توجه به ابلاغ  اخطاریه‌ها، توصیه‌ها و تاکید‌های ستاد مدیریت بحران به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی احتمالا مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

مدیر‌کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: از عصر روز گذشته تاکنون حجم بارش‌ها در دزفول 18.4 میلی‌متر ، در بستان 14.6 میلی‌متر‌، در اهواز 20 میلی‌متر ، در مسجدسلیمان 32 میلی‌متر، در شوشتر 30 میلی‌متر‌، در ایذه 29 میلی‌متر‌، در اندیمشک 20 میلی‌متر‌، ‌در دهدز 11 میلی‌متر‌، در گتوند 38 میلی‌متر و در شوش 14 میلی‌متر ثبت شد. بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان لالی به میزان 53 میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.