در گفتگو با الجزیره انگلیسی؛

وزیر دفاع سوئد: داعش تهدیدی جهانی است که باید شکست داده شود

وزیر دفاع سوئد گروه داعش را سازمانی تروریستی دانست که باید از طریق همکاری بین‌المللی نابود شود.

وزیر دفاع سوئد: داعش تهدیدی جهانی است که باید شکست داده شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پیتر هولت کویست»، وزیر دفاع سوئد، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: ما داعش را یک سازمان تروریستی و تهدیدی جهانی می‌دانیم که باید شکست داده شود. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رفتن شماری از شهروندان این کشور به کشورهای سوریه و عراق برای پیوستن به گروه‌های تروریستی مانند داعش تصریح کرد: این سوال دشواری است، اما بر اساس آنچه که در پارلمان تصویب کرده‌ایم این افراد شهروندان فراموش شده سوئد هستند و ما نمی‌پذیریم که شهروندان ما به گروه‌های تروریستی بپیوندند. 

 وزیر دفاع سوئد اضافه کرد: ما داعش را یک سازمان تروریستی و تهدیدی جهانی می‌دانیم که باید شکست داده شود. ما بخشی از ائتلاف ضد تروریسم هستیم و اکنون بخشی از نیروهای ما مشغول آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان عراق برای جنگ ضد تروریست‌های داعش هستند. ما در حال بررسی موضوع تغییر برخی قوانین هستیم تا این قوانین موثر‌تر شود. 

کویست در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره روسیه گفت: ما اقدامات و تحرکات روسیه را در مناطق اطراف خودمان نه به عنوان یک تهدید، بلکه به عنوان یک واقعیتی که به وقوع می‌پیوندد مورد توجه قرار می‌دهیم. واقعیت این است که روسیه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرده است و تجهیزات و تحرکات نظامی خود را در مناطق اطراف ما افزایش می‌دهد، مقرهای نظامی جدیدی ایجاد می‌کند و ما شاهد افزایش حضور روسیه در همه مناطق دریای بالتیک و شاهد اقدامات اطلاعاتی پیچیده روس‌ها هستیم. ما هم ناچار هستیم که به این اقدامات روسیه واکنش نشان دهیم و در این چارچوب توانایی‌های نظامی خود را به روزرسانی و همکاری‌های خود را با کشورهای دیگر عمیق‌تر می‌کنیم. 

وی در ادامه مدعی شد: اقدامات و تحرکات روسیه در دریای بالتیک همه کشورهای منطقه را نگران می‌کند. زمانی که روس‌ها جزیره کریمه را به خاک روسیه ملحق کردند نشان دادند که آماده هستند که از قدرت نظامی برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده کنند. این برخلاف قوانین بین المللی است و به همین علت ما از تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه حمایت کرده‌ایم. 

وزیر دفاع سوئد در ادامه درباره موضوع عضویت این کشور در پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو گفت ما از سال هزار و نهصد و نود و پنج در پیمان شراکت ناتو عضو هستیم و در بخش‌های برگزاری مانورهای نظامی و تبادل اطلاعات همکاری‌های گسترده‌ای با ناتو داریم. این همکاری‌ها تاثیری مثبت بر توانایی‌های نظامی سوئد داشته است. 

کویست درباره بزرگ‌ترین خطر و تهدید در حال حاضر و در آینده برای اروپا هم گفت: «مسائلی مانند تحرکات روسیه، انضمام جزیره کریمه به خاک روسیه، تنش‌های نظامی، جرائم سازمان یافته و سازمان‌های تروریستی، مسائل زیست محیطی و بحران آوارگان تهدیداتی است که اروپا را تهدید می‌کند.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار