رئیس مجلس استان ذیقار عراق در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ، گسترش همکاریها و استفاده از تجربیات اصفهان در زمینه مدیریت شهری را خواستار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ' حمید الغزی ' در این دیدار ابراز امیدواری کرد: همانطور که ایران و عراق در زمینه آموزش های نظامی و تامین تجهیزات لجستیکی برای مبارزه با داعش و نیروهای تکفیری همکاری دارند، نیاز است همکاری دو کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و علمی بیش از پیش گسترش یابد.
وی پاکیزگی و زیبایی شهر اصفهان را نتیجه تجربیات و تلاش های مدیریت شهری این کلانشهر دانست و افزود: استان ذیقار عراق انگیزه زیادی برای استفاده از این تجربیات دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار با هیات پارلمانی استان ذیقار عراق گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ضرورت ایجاد وحدت کشورهای مسلمان بیش از پیش احساس می شود.
رضا امینی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهرها در ایران 20 سال پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد، گفت: تشکیل شوراها باعث توسعه و آبادانی شهرها شده است زیرا این نهاد زمینه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه از زمان فعالیت شوراهای اسلامی شهرها در ایران 18 سال می گذرد، گفت: یکهزار و 270 شورا با 110 هزار عضو در کشور فعالیت می کنند و در شورای اسلامی شهر اصفهان نیز 21 نفر با رای مستقیم مردم حضور دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه زیبایی و پاکیزگی شهرها در ایران از اولویت مدیریت شهری اصفهان، گفت: در قانون 30 هزار تومان جریمه و 3 ماه حبس برای گذاشتن زباله در مکان و زمان نامناسب و 180هزار تومان جریمه انداختن آب دهان در معابر تعیین شده است اما این قوانین بیشتر جنبه پیشگیرانه دارند و بیشتر شهروندان، نظافت شهری را رعایت می کنند.
به گفته وی اصفهان از نظر جمعیت سومین شهر ایران پس از تهران و مشهد است و بیش از 90 درصد هزینه های شهر از طریق پرداخت های شهروندان بصورت درآمد های متمرکز تأمین میشود.
امینی با اشاره به اینکه 200 محله در مناطق 15 گانه شهر اصفهان وجود دارد و آنچه که بیش از هرمسأله دیگری مردم اصفهان را آزار می دهد آلودگی هواست، گفت: در این رابطه مدیریت شهری اصفهان، تأمین امکانات و نیازهای مردم در محله ها به منظور کاهش سفرهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر و فرهنگ سازی برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را به عنوان دو تصمیم راهبردی در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آلودگی ناشی از هر موتور سیکلت بنزین سوز معادل هشت خودرو بنزین سوز است، گفت: برای کاهش آلودگی ناشی از موتورسیکلت ها طرح جایگزینی موتور سیکلت های برقی به جای موتور سیکلت های بنزین سوز در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفته است و بزودی پنج هزار دستگاه موتور سیکلت برقی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی با تشریح ویژگی های اصفهان به وجود آثار سه دوره تاریخی ( صفویه، سلجوقیه و آل بویه ) در این شهر اشاره کرد و گفت: وجود این آثار تاریخی، اصفهان را در بین 10 شهر زیبای جهان قرار داده و زمینه مراودات بین المللی در این استان را فراهم کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان با 13 شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی دارد که فلورانس ایتالیا، بارسلون اسپانیا، لاهور پاکستان، کوالالامپور مالزی، شیهان چین، بلعبک لبنان از جمله این شهرها هستند.
امینی با اشاره به وضعیت فعلی شهرهای عراق، بیان کرد: عراق پس از پیروزی هایی که در مبارزه با گروه تروریستی داعش به دست آورده آست، حرکت سازندگی خود را آغاز خواهد کرد.
استان شیعه نشین ' ذیقار ' در جنوب عراق قرار دارد و باداشتن دو میلیون و 200 هزار نفر، چهارمین استان پرجمعیت این کشور محسوب می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.