رئيس دانشگاه ملاير گفت: نبود شرکت‌هاي دانش‌بنيان در ملاير به وضوح قابل مشاهده است كه در همين زمینه يکي از اهداف دانشگاه ملاير تلاش براي ايجاد اين شرکت‌هاست.

ملاير فاقد شرکت‌ دانش‌بنيان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهمن حياتي با اشاره به اينکه تحقيق و پژوهش يک روند هوشمندانه و خلاقانه در جامعه امروز به شمار مي‌رود، اظهار کرد: پژوهشي راهگشاست که بتواند در اقتصاد جامعه تأثيرگذار باشد.

حياتي با بيان اينکه پژوهش با اين سبک و سياق که در دانشگاه‌ها وجود دارد يک مدل ناکارآمد است، افزود: پژوهش نبايد به گونه‌اي باشد که اگر به آن اعتبار داده نشد متوقف شده و قابل انجام نباشد.

وي با بيان اينکه پژوهش‌هاي ما بايد مشکل اساسي جامعه را رفع کند و در عصر امروز به امکاناتي نياز داريم که بتواند با اقتباس از فرهنگ اصيل اسلامي راه تعالي جامعه را مشخص کند، افزود: با توجه به وضعيت فعلي اقتصاد جامعه، پژوهش‌ها بايد درآمدزا باشند و براي نيل به اين هدف بايد شرکت‌هاي دانش‌بنيان ايجاد و تقويت شوند.

وي در ادامه گفت: نبود شرکت‌هاي دانش‌بنيان در شهرستان ملاير به وضوح قابل مشاهده است و يکي از اهداف دانشگاه ملاير تلاش براي ايجاد و تأسيس شرکت‌هاي دانش‌بنيان در شهرستان است.

حياتي با بيان اينکه پژوهش و آموزش، نوآوري و کارآفريني جزء اهداف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است، افزود: با توجه به فعاليت‌هاي پژوهشي دانشگاه در حال حاضر جايگاه پژوهشي دانشگاه ملاير در کشور، از رشد کمي و کيفي برخوردار است.

وي يادآور شد: فعاليت‌هاي اين دانشگاه در بخش‌هاي مختلف بوده که از آن جمله مي‌توان به برگزاري همايش‌هاي ملي و پژوهشي در دانشگاه ملاير طي سال‌هاي اخير، چاپ مقالات توسط پژوهشگران و فعاليت‌هاي پژوهشي پژوهشکده انگور و کشمش در دانشگاه ملاير اشاره کرد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.