اصرار ترکیه برای ورود به شهر الباب به رغم خسارت ها و تلفات فراوان

ترکیه به رغم خسارت های فراوان همچنان اصرار دارد نیروهای مورد حمایت خود را بر شهر الباب در شمال شرق حلب مسلط کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهر الباب در شمال شرق حلب از 9 دسامبر که تروریست های سوری مورد حمایت ترکیه، از آغاز عملیات تسلط براین شهر خبر دادند تاکنون شاهد درگیری های شدیدی میان یگان های ارتش آزاد و داعش بوده است.

خسارت های دو طرف در این عملیات نشان داد که بیرون راندن داعش از این شهر چندان آسان نیست، هرچند که کارشناسان با مقایسه این شهر با جرابلس که دو روزه از طرف داعش به تروریست های مورد حمایت ترکیه واگذار شد، اعلام کردند که الباب در طول چند روز آزاد می شود.

یگان های ارتش آزاد چهارشنبه گذشته توانستند بر جبل عقیل و بیمارستان الحکمه در غرب الباب مسلط شوند و مسیر اصلی الباب به حلب را قطع کنند تا داعش را از دو محور شمال و جنوب در تنگنا قرار دهند.

جبل عقیل از آن جهت اهمیت دارد که بر بیشتر محله های الباب مشرف است ولی گروه داعش در یک پاتک کوبنده توانست جبل عقیل و بیمارستان را بازپس گیرد.

این مقاومت داعش چنان بود که برخی از زیرمجموعه های ارتش آزاد مورد حمایت ترکیه از ورود به شهر الباب در طول چند روز و یا چند هفته نا امید شده اند.

بیشترین خسارت از زمان آغاز عملیات زره فرات در ماه اوت گذشته تاکنون در نبرد چند روزه الباب به ترکیه وارد شد.

تاکنون ارتش ترکیه در این نبرد 16 کشته، 33زخمی و تعدادی اسیر داده است و داعش چند تانک و نفربر ترکیه را به غنیمت گرفته یا منهدم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار