فرهنگ سازی، راه مقابله با هجمه ها علیه بنیان خانواده و کاهش طلاق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد میر محمدی استاندار یزد در نشست شورای لزوم تحلیل دقیق داده های آماری ثبت احوالثبت احوال استان، هجمه ها عیله نهاد مقدس خانواده را یکی از عوامل افزایش طلاق عنوان کرد و گفت : برای حل مشکل طلاق باید بر روی فرهنگ خودمان کار کنیم و با مصونیت سازی فرهنگی ، در عمل برای حل معضلی که سالهاست دغدغه مسئولین است اقدام نمائیم.

وی افزود: نقش آمارهای حیاتی و جمعیتی در برنامه ریزی های جامعه، تولید و انتشار آمار وقایع چهارگانه حیاتی از مهمترین ماموریت های سازمان ثبت احوال کشور می باشد و اگر آمارهای ارائه شده فاقد تحلیل باشد قابل بهره برداری نیست و دستگاه های مرتبط باید با تحلیل و تفسیر دقیق ، زمینه ی کاربردی شدن داده های تولید شده را فراهم کنند.


سید محمد طباطبائی مدیر کل ثبت احوال استان گفت: در 9 ماهه اول سال جاری، 19 هزار و 400 تولد نوزاد، 3 هزار و 400 نفر فوت، شش هزار و 400 مورد ازدواج و 1200 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی افزود: اخذ درخواست کارت هوشمند ملی از 128 هزار نفر و تعویض 300 هزار شناسنامه بزرگسال از ابتدای شروع طرح تاکنون از مهمترین اقدامات ثبت احوال استان بوده است.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرائی برای ثبت تغییر نشانی شهروندان و تولید آمار مهاجرت، پیشنهاد کرد برای بررسی بیشتر عوامل فرهنگی اجتماعی تغییرات وقایع ازدواج و طلاق ، داده های بیشتری از زوجین مورد ارزیابی قرار گیرد.

لطفی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کاهش مداوم ازدواج و افزایش طلاق و رشد موالید استان ناشی از باروری زنان در سن بالا است  که بر اساس آمارهای ثبت احوال 5/11 درصد از ولادتها توسط مادران در سن 35 تا 39 سالگی روی داده که آمار نگران کننده ایست و از استانداردهای بهداشت جهانی هم بالاتر است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار