یکی از جوانان شهر بایگ عنوان فنآور برتر خراسان رضوی را از ان خود کند.

معرفی فناور بایگی به عنوان فناور برتر خراسانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی یزدانی که در هفته پژوهش وفناوری از استاندار خراسان رضوی  لوح سپاس دریافت کرد موفق شد با کارعلمی واستفاده از تجربه چندین ساله کلیه ضایعات در صنعت ابریشم کشی را به نخ های قابل استفاده تبدیل کند.

او که در فراز وفرودهای اقتصادی کشور حدود بیست سال توانسته چرخ های کارخانه ریسندگی خود را فعال نگه دارد دراینباره گفت : با توجه به اینکه بایگ پایتخت ابریشم کشور محسوب می شود وحدود 70 درصد ابریشم کشور دراین شهر تولید می شود توجه به تولیدات جانبی امری ضروری به نظر می رسید.
او افزود: با استفاده از روش های جدید علمی و با بهره گیری ازتجربیات بیست ساله  و ارتباطی که با مرکز رشد واحدهای فناور تربت حیدریه  داشتیم موفق شدیم کلیه ضایعات ابریشم که بعد از مرحله تبدیل پیله به ابریشم حاصل می شد را به نخ های 100 درصد طبیعی با دنیل بسیار بالا تبدیل کنیم.
یزدانی تصریح کرد: این محصولات همگی از ضایعاتی همچون ته تشتی، لاس، نیم پیله، شفیره کرم ابریشم وپیله ها وابریشم های ضایعاتی تولید می شود.
فناور برتر بایگی افزود: بعد از تبدیل این مواد به نخ وصمغ گیری نخ های تولیدی در فرش های دست باف ابریشمی وقالی چه های کف ابریشمی به کار گرفته می شود.
او همچنین با اشاره به شفیره کرم ابریشم که یکی دیگر از ضایعات ابریشم کشی است گفت:شفیره کرم ابریشم نیز تا به حال به عنوان یکی از مواد غذایی در بخش آبزیان به مصرف می رسید که در این زمینه نیز موفق شدیم با انجام تغییراتی بر روی شفیره این ماده غذایی را جهت مصرف دام وطیور عرضه کنیم.
فن آور برتر بایگی در ادامه این موفقیت را مدیون تلاش دسته جمعی خود و برادرانش عنوان کرد و گفت: حدود بیست سال است که در کنار یکدیگر با تمام مشکلاتی که در بخش اقتصادی کشور حاکم بوده سعی کرده ایم چرخ این کارخانه ریسندگی متوقف نشود و تا به حال نیز در این راه موفق بوده ایم به طوری که در حال حاضر 15 نفر در دوشیفت کاری در اینجا مشغول به فعالیت می باشند.
در اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری خراسان رضوی از آقای علی یزدانی  فناور مرکز رشد تربت حیدریه به عنوان فناور مرکز رشد تربت حیدریه به عنوان فنا ور برتر توسط استاندار خراسان رضوی تقدیر به عمل امد.
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.