فرماندار شهرستان نمین از توزیع 139 هزار اصله درخت برای توسعه جنگل و ایجاد فضای سبز در نمین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد عبدالعلی‌پور در جلسه پاکسازی جنگلها در اردبیل افزود: از توزیع ۱۳۵ هزار درخت فندق و ۴ هزار درخت صنوبر در میان مردم برای توسعه جنگل و ایجاد فضای سبز بیشتر در شهرستان خبر داد.

وی گفت: با بخشنامه و امورات قهری و خشک قانونی نمی‌توان مردم را به عرصه حراست و حفاظت از ترغیب کرد و باید در این حوزه اقدامات فرهنگی توسعه و گسترش یابد تا همراهی هر چه بیشتر مردم را در این حوزه شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان نمین بیان کرد: فرهنگسازی اجتماعی و آموزش عمومی راههایی هستند که می ‌توان به وسیله آنها مردم را نسبت به اهمیت حفاظت از محیط زیست به ویژه جنگلها حساس کرد و به موفقیتهای چشمگیری در این حوزه دست یافت چرا که توسعه اقدامات فرهنگی و آموزشی در این حوزه زمینه‌ساز تلاش همگانی برای صیانت از جنگلها می‌شود.

عبدالعلی‌پور افزود: ارایه آموزشهای اصولی به ساکنان روستاهای اطراف جنگلها را حرکتی مهم در راستای حفظ جنگلها دانست و افزود: با این روش می‌توان روز به روز شاهد کاهش زباله‌ها و مخاطرات انسانی در دامنه جنگلها بود که این امر باید بیش از گذشته در شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قطع درختان و قاچاق چوب برای مصارف سوختی از جمله خطرات شایع انسانی برای جنگلها به حساب می‌آید، بیان کرد: توسعه روستایی و رساندن امکانات مناسب به روستاها از جمله گازرسانی می‌تواند بروز این پدیده‌ها در جنگلها را کاهش دهد.

وی ورود سازمانهای مردم نهاد به عرصه حفاظت از محیط زیست و جنگلها را اقدامی مهم و قابل تحسین برشمرد و تصریح کرد: حضور سازمانهای مردم نهاد در این عرصه یک حرکت و اراده اجتماعی و مردمی مستمر را به وجود می‌آورد و تلاش و جدیت بر این است تا نقش این سازمانها پررنگ شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار