مرکز روسی حمیمیم اعلام کرد تروریست‌ها در 24 ساعت گذشته، 36 بار آتش‌بس را در استان‌های مختلف سوریه نقض کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، مرکز آشتی ملی سوریه  واقع در پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته، 36 مورد نقض آتش‌بس از سوی عناص مسلح به ثبت رسیده است.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مجموع 36 مورد نقض آتش‌بس در سوریه، 22 مورد در دمشق،7 مورد در حلب، 4 مورد در درعا، 2 مورد در حما و یک مورد در قنیطره بوده است.

در این بیانیه آمده است تروریست های جیش الاسلام با حمله خمپاره ای به چندین شهرک، باشگاه عباسیین، بیمارستان ابن الولید، اردوگاه وافدین و بخشی از مسیر جاده حرستا- دوما، 22 بار آتش‌بس را در استان دمشق نقض کردند.

همچنین به گزارش مرکز حمیمیم، در 24 ساعت گذشته تعداد کل روستاها، مناطق و شهرک هایی که در به طرح آتش بس در سوریه پیوسته اند به 1075 منطقه رسید.

با اینکه گفتگو با سرکرده های میدانی گروه های مسلح و معارض برای پیوستن به طرح آتش بس و آشتی ملی همچنان در استان دمشق، حمص، حما و قنیطره ادامه دارد، تعداد گروه هایی که به این طرح پیوسته اند از 94 گروه بیشتر نشده است.

مرکز روسی حمیمیم همچنین اعلام کرد: یک اردوگاه موقت با نظارت این مرکز، در منطقه "عزیزیه" برپا شده است و آوارگان مناطق شرقی حلب در آن اسکان داده شده اند و حدود دو تن کمک های انسان‌دوستانه در اختیار آنها قرار گرفته است.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار