مدیرکل انتقال خون استان همدان از آماده‌سازی 7500 واحد پلاسما برای ارسال به کشور آلمان خبر داد و گفت: در سالجاری 27 هزار و 355 واحد خون در استان همدان اهدا شده است.

ارسال پلاسمای خون به آلمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی گفت: امسال 39 هزار و 204 نفر به منظور اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 56 درصد از اهداکنندگان خون به صورت مستمر دست به این کار می‌زنند، افزود: 15 هزار و 192 نفر از مراجعه‌کنندگان به این مراکز اهداکنندگان مستمر بوده‌اند.

محمدی از کاهش اهدای خون در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه از اهداکنندگان بار اول تنها نمونه خون دریافت می‌شود بنابراین میزان اهدای خون نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و امکان ارسال خون به سایر استان‌های کشور وجود ندارد.

وی گفت: همدان جزء 6 استان برتر کشور در زمینه اهدای خون بوده که به منظور افزایش ضریب اطمینان و سلامت خون اقدام به اجرای محدودیت برای اهداکنندگان بار اول کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اهداکنندگان خون 25 تا 35 ساله هستند افزود: 95 درصد از اهداکنندگان را آقایان و 5 درصد را نیز خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.