یخ‌نورد ملی‌پوش اصفهانی گفت: رشته یخ نوردی در حال حاضر به صورت آزمایشی در المپیک زمستانی وجود دارد اما از سال 2022 به طور رسمی وارد این رقابت‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،محمدرضا صفدریان  اظهار کرد: سنگ نوردی از سه شاخه سرعت، بلدرینگ و سختی مسیر تشکیل شده و یخ نوردی نیز شامل دو بخش سرعت و سختی مسیر است.

وی افزود: در مسابقات جهانی درای تولینگ در بخش سختی مسیر، مسیر به گونه ای طراحی می‌شود که قطعاتی از یخ نیز در مسیر قرار می‌گیرد اما در بخش سرعت یخ‌نوردی، دیواره 15 متری از یخ پوشیده شده است که زمان ورزشکار در صعود از این دیواره، تعیین کننده نفرات برتر است.

یخ‌نورد ملی‌پوش اصفهانی با اشاره به مشکلاتی که برای تمرین در این رشته وجود دارد، یادآور شد: در بخش سختی مسیر، دیواره‌های تمرینی در ایران شبیه سازی شده و مشکل زیادی از این بابت نداریم اما در بخش سرعت یخ‌نوردی، دیواره مخصوص را در اختیار نداریم.

به گفته وی، ورزشکاران این رشته باید بر روی نمونه‌های شبیه سازی شده، تمرینات مقدماتی را در سالن انجام بدهند.

صفدریان به مسابقات پیش‌رو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سه ماه پایانی سال، فصل مسابقات رشته یخ‌نوردی است، بیان داشت: رقابت‌های جام جهانی در کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، سوئیس و ایتالیا و مسابقات جهانی نیز در فرانسه برگزار می‌شود.

این ورزشکار اصفهانی تصریح کرد: با توجه به تعهد فدراسیون برای اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی و جهانی، شرکت در مسابقات فرانسه قطعی است و امیدوارم فرصت شرکت در سایر مسابقات را نیز به دست بیاورم زیرا برای ارتقا رنکینگ و کسب سهمیه المپیک زمستانی، نیازمند حضور در این رویدادها هستم.

صفدریان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد نفرات برتر رنکینگ جهانی، فرصت حضور در این مسابقات را به دست آورده و من نیز تلاش می‌کنم سهمیه شرکت در المپیک زمستانی را کسب کنم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.